יום חמישי, 24 ביוני 2010

הפגנה!

לא אני מהמארגנים, אבל בכל זאת ארשה לעצמי לחזור כאן על כל הטקסט הקורא להפגנה במוצ"ש - שאני מקווה לראות בה את כל ישראל. כל השבעה מליון.
בחודשים האחרונים התגברו הקולות המערערים על סמכות הרשות השופטת וחרגו מגבולות הדיון הציבורי הלגיטימי בנוגע לגבולות תחומי שיפוטה. הפגנות החרדים נגד החלטת בית המשפט בפרשת 'האם המרעיבה' , זריקת הנעל לעבר נשיאת בג"צ, ניסיונות חוזרים ונשנים לפגיעה בשופטים, הם תמרור אזהרה לדמוקרטיה הישראלית. מעבר לכך, התבטאויות חוזרות ונשנות של חברי כנסת, שרים ומנהיגים שונים, מערערים את הלגיטימיות של בג"צ לקבל החלטות הנתונות בתחום שיפוטו מהוות סכנה מוחשית ומיידית.

ניתן ואף ראוי לגלות אזרחות אחראית ולהתנגד להחלטות שלטוניות של הממשלה, כנסת, בית המשפט או מערכת אכיפת החוק. ניתן ואף רצוי להפגין, לשבות, להתאגד, למחות ולהתנגד בכל צורה דמוקרטית בעד ונגד תהליכים ואירועים במדינת ישראל. אולם יש למתוח קו ברור: זילות בית המשפט, לקיחת החוק לידיים והתעלמות בוטה מכל דרך ארץ, אשר תאפשר חיים משותפים של אוכלוסיות שונות אך שוות בארץ ישראל, איננה מקובלת. יש לקרוא קריאה ברורה לעצור בעדה!

במוצאי שבת הקרובה (26.06.10) בשעה 20:45, הרוב השפוי במדינת ישראל יצעד ברחובות תל אביב-יפו עם דגלי ישראל ויביע מחאה על הפגיעה בערכים הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל. עם תום הצעדה, תיערך עצרת במהלכה ינאמו אופיר פינס-פז (לשעבר חבר כנסת, שר הפנים ושר המדע, התרבות והספורט), הרב גלעד קריב (מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת) ושחר בוצר (יו"ר אגודת הסטודנטים באונ' ת"א) - שיקראו כאחד להגן על הדמוקרטיה בישראל. במהלך העצרת תתקיים הופעה של הזמר ירמי קפלן.

***חשוב לציין שמהות האירוע היא לא לצאת נגד החרדים, אלא לתמוך במערכת המשפט בפרט ובשלטון החוק והדמוקרטיה בכלל.***

היציאה בשעה 20:45 מהגן הצמוד לרכבת ארלוזורוב (גן וולובלסקי-קרני) לכיוון היכל המשפט.
טוב, טוב, לא כל השבעה מליון יגיעו. אבל חבל.

שימו לב למשפט הלפני-אחרון - "חשוב לציין שמהות האירוע היא לא לצאת נגד החרדים..."  - ועל כך, ברשומה הבאה.

3 תגובות:

  1. "מהות האירוע היא לא נגד חרדים..." אם זה לא היה נגד חרדים לא הייתם מפגיים בכלל.
    כשחילוניים מדברים נגד בית המשפט העליון, ויש הרבה כאלה במיוחד באקדמיה המשפטית, זה לא מזיז לכם. אז תפסיקו להיות צבועים ותודו באמת : אתם שונאים חרדים שנאת מוות, ומיצדכם עדיף ערבי שהורג בינכם מיהודי! ואתם מדברים על גזענות וזכויות אדם וזכויות מיעוטים ???!!!! 

    השבמחק
  2. כן. אנונימי. בטח תציב לנו עובדה שרירותית במה אנו מאמינים ואיך אנו חושבים ועוד נגיב על זה.
    גם למיעוטים בתוך מיעוטים יש זכיות.
    תפסיקו להתנהג באופן גזעני, שוביניסטי ולא חוקי - ואז תוכלו לבכות על קיפוח.

    השבמחק
  3. אנונימי ראשון: יש לדבר נגד בית המשפט העליון, ויש לאסור על פנייה לערכאות וקיום צווי משפט. יש ביטי דעה של איש בודד ויש ביטוי עמדה של ציבור שלם. אם אתה לא מבין את ההבדל - חבל.

    אני לא שונא חרדים. יש לי דוד חרדי (בערך), ואני אוהב אותו מאוד. אני כן שונא את הכת החרדית, ואת חוסר המוסר וחוסר הדעת שהיא מדרדרת אליו ציבור שלם. אם אתה לא יודע לעשות את ההבדל בין לשנוא אדם ובין לשנוא דעות - חבל.

    ומדהים שבתגובה הקוראת לכאורה כנגד גזענות הערבי אוטומטית הורג. פשוט מדהים.

    השבמחק