יום ראשון, 20 ביוני 2010

נא לא לגלות איפוק

עקב פסיקת בג"ץ בנושא עמנואל, יצא ראש ממשלת ישראל בהצהרה הבאה:
בשעה גורלית זו, כשמדינת ישראל עומדת בפני סכנות קיומיות מצד אויבינו, אני קורא לכל הצדדים הנוגעים בדבר לגלות איפוק, לכבד את החוק ולפתור את הבעיה בדרכי שלום ונועם
בדיוק להפך. כבר שישים שנה מפמפמים לו בראש על הסכנות הקיומיות לקיומנו, ובשם חרב דמוקלס זו מפקירים את מהותה וזהותה של המדינה. מאז קום המדינה אנו במצב חירום, ורק תוכן החירום משתנה כל הזמן - המצרים, האיראנים, ועכשיו, מסתבר שגם משט לא-חמוש עלול להיות איום קיומי. וכדי להתמודד עם האיומים הללו, שוב ושוב מוכרים את העקרונות הדמוקרטיים של המדינה. כך מוכרים את הדמוקרטיה הישראלית זה עשרות שנים, בנזיד עדשים - ועכשיו אנו מגיעים למכירת החיסול.

האיום האמתי על קיום ישראל כמדינה דמוקרטית אינו איראן, או הפלסטינים, אלא החרדים. הכוחות החילוניים שהקימו את המדינה מאבדים אותה. אם לא יתעשתו במהירות ויפעלו לחיזוק ערכי ההשכלה בין כל הציבורים, כל מה שיישאר מהדמוקרטיה בישראל הוא "שלטון הרוב", והרוב יהיה גזעני ודתי. כך תהפוך מדינת ישראל למדינת הלכה גזענית, ויבוא הקץ על החלום הציוני האמתי -להקים פה מדינת מופת מערבית. ומי שחושש מאיומים קיומיים, כדאי שיחשוב גם על הסכנה הקיומית שבכך - שכן חברה ענייה ולא-הומנית שכזו לא תצליח לשמור על יתרון צבאי מול צבאות ערב, ותימחק.

השעה אכן גורלית, אבל לא בשל המשט לעזה או פריצת הסגר על הרצועה. השעה גורלית מכיוון שדור חדש קם בקרבנו, דור גזעני, דתי קיצוני, ולא סובלני, שישנה את פניה של מדינת ישראל. אם לא נקום כנגדו עכשיו ונשנה את המגמה, חורבן ישראל מובטח. העובדה שהחורבן עצמו יתרחש עוד עשרות שנים מטעה, וגורמת למנהיגינו לחשוב שיש עוד זמן, שיהיה בסדר, שנדאג לחופש ודמוקרטיה אחרי שנטפל בבעיות הקיומיות - אך לא כך הוא. אם לא נפעל עכשיו, כבר יהיה מאוחר מדי. השעה הגורלית היא עכשיו.

לפיכך, בשעה גורלית זו, כשמדינת ישראל עומדת בפני סכנות קיומיות מצד אויבי החופש והשוויון, אני קורא לכל המפלגות הציוניות לגלות איפוק, לכבד את ערכי הדמוקרטיה -ולהקים קואליציה ללא חרדים שתפעל לקידום השוויון, החירות, וההשכלה בציבור, למען הצלת העתיד הכלכלי, הדמוקרטי, והקיומי של מדינת ישראל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה