יום שלישי, 8 ביוני 2010

מות מרדכי

לאחרונה נפטר הרב מרדכי אליהו, ממנהיגי הציונות הדתית, ולכן אנו מוצפים בתיאורים לבביים שלו. כדאי לזכור כמה דברים:
  • בשנות החמישים היה מרדכי אליהו ממקימי המחתרת הדתית "ברית הקנאים", שנלחמה בחילון ולמען הקמת מדינת הלכה. פעילות המחתרת כללה שריפת חנויות שלא מצאו חן בעיניהם (כגון אטליזים לא כשרים), הצתת מכוניות שנסעו בשבת, ואפילו ניסיון לפוצץ את משרד החינוך, שמרדכי נעצר והורשע בקשר אליה. כלומר, מדובר בטרוריסט מורשע (הוא "הודה ב-24 סעיפי אישום, בהם גרימת נזק לאטליז, הטפה להשמדת תיקי יוצאי צבא, החזקת מכשיר מסוכן, החזקת נשק, גרימת נזק למכוניות שנסעו בשבת ושליחת מכתב איום בחבלה במוניות שייסעו בשבת").
  • בפסיקותיו ודבריו הוא קרא לקיצוניות דתית, כגון האיסור על השכרת דירות ללא-יהודים, ובחנינה לאנשי המחתרת היהודית (כלומר, טרוריסטים אחרים). על יורם שקולניק, שהרג מחבל כפות, אמר ש"ישב בבית הסוהר כמה שנים על לא עוול בכפו". פסיקותיו רצופות בגזעניות היהודית החרדית, כגון איסור לאכול מטחינה שהוכנה על ידי לא-יהודים.
  • הוא היה מקובל, ועסק במתן ברכות, עשיית "ניסים", ניבוי עתידות, וכיוצא בזה הבלים. מיותר לציין שהוא גם הוכיח את עצמו כנביא שקר של דת שקר כשאמר שההתנתקות לא תקום ולא תהיה. רבים חסידיו השוטים לא התכוננו לכן למימושה - התבדות תחזית שלא הפריע לא למעמדו ולא לדתו, כמובן.

מדובר כאן באדם שפעל כל ימיו למען כינון מדינת הלכה גזענית, נגד החילוניות, ושקד על הפצת דעות קדומות ואמונות טפלות. אין מה לעלוץ במותו של אף אדם, אבל אין להיגרר אחרי התיאורים של ה"לבביות" שלו או קריאתו המזויפת לאחדות בעם או שאר התיאורים המתלהבים שרוצים לשבחו. מדובר ברב חרדי בזוי לכל דבר.

(דרך החברים של גו'רג')

תגובה 1: