יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

הלא-מדען עזב

לא עדכנתי את הבלוג זמן מה מכיוון שהייתי מאוד עסוק, אבל הלחץ קצת ירד ואני שמח שאני יכול לפתוח ברוח טובה, לאור פיטוריו של המתכנה ה"מדען" הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי אביטל. הד"ר שמתנגד לשיטה המדעית וללימוד חשיבה ביקורתית ומסקנות מדעיות, ובמקום זה בעד לימוד דעותיו האישיות הלא-מדעיות והמיסטיות - שלא לומר ההזויות. ברוך שפטרנו. ומי שפטר אותנו היה שר החינוך, גדעון סער - אז ישר כח.

עכשיו נשאר רק לקוות שסער ימזער את הנזקים האחרים למערכת החינוך - כגון הפסקת לימודי האזרחות, הכנסת תוכן אידיאולוגי (שלא לומר פשיסטי) ללימודי המדעים, וכמובן החלת לימודי ליבה הומניים רחבים על כל מערכת החינוך.... טוב, נו, יש להודות על האמת - יש לו הרבה על הצלחת...

6 תגובות:

  1. מאמר יותר כנה על הנושא

    קרוב ל-20 שנה עוסק ד"ר גבי אביטל (51, נשוי ואב לארבעה) במחקר ופיתוח בתעשייה הביטחונית בתחום מדעי הטיסה. מאחוריו שני ספרים, והשלישי בדרך. הוא נולד ב-1959 בקזבלנקה שבמרוקו, לזוג הורים וארבעה אחים גדולים ממנו. בהיותו בן שנתיים עלתה המשפחה ארצה והשתקעה במושב אליפלט שבצפון הארץ. משסיים אביטל את לימודיו בבית ספר היסודי, המשיך לתיכון הדתי "הימלפרב" שבירושלים. את שירותו הצבאי העביר כקצין קשר בחיל שריון. בהמשך הצטרף לספסל הלימודים בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון שבחיפה. תוך כדי עסק בחינוך ובכתיבה, והיה בעל טורים בעיתונים "מעריב" ו"מקור ראשון".

    לפני כחצי שנה פוטר ד"ר גבי אביטל ממשרתו במשרד החינוך כמדען ראשי, וזאת בעקבות דעותיו ועמדותיו בנושאים שבין דת ומדע. "בשנת 1859 התפרסם ספרו של חוקר הטבע הבריטי צ´רלס דרווין ´מוצא המינים´", מסביר ד"ר אביטל את עמדתו הנחרצת בשלילת תיאוריית האבולוציה."למרות שחלק עיקרי מתורתו של דרווין היה ידוע קודם, ספרו חולל מהומה רבתי. תמציתו של הספר: התפתחות יצורים חיים תלויה במאבק להישרדות. החזקים מנצחים בקרב והחלשים לאבדון. בעצם כל היקום אינו אלא תוצאה של צרוף מקרים. תיאוריה זו היתה כעין חותמת מדעית למשנה המטריאליסטית של קרל מארקס וממשיכיו, הקובעת שהכל חומר ושאין מקום לרוח, נשמה ואלוקים. למרות השינויים המפליגים שחלו מאז, הן במחקר הן בהשקפה, תיאורית ההתפתחות משמשת עד היום עוגן עמוק לכפירה באלוקים. כאשר אמרתי שתיאורית האבולוציה המקורית הינה דת, וכך גם תיאורית ההתחממות של כדור הארץ, אנשים הגיבו במהירות האור. הדרישה לפיטוריי מתפקיד המדען הראשי של משרד החינוך כללה חתני פרס נובל, פרופסורים מהאקדמיה, סופרים, משפטנים, אנשי תקשורת. מהומת עולם".

    מה התסיס אותם בדיוק?
    "העובדה שמישהו בכיר פוגע בקודש הקודשים – בפועל תיאוריה מדעית, מפוקפקת מאוד לדעתי, שמוכיחה כביכול שאין אלוקים. אומר באופן מפורש: ממצאי המדע בעשורים האחרונים, גם אם נתעלם ממעשי התרמית הגדולים שנעשו בחקר המאובנים ובגיאולוגיה, מביאים אנשים מכל הרמות לאמונה בקיומו של אלוקים".

    אתה מתחרט על כך שחשפת באופן גלוי את עמדתך?
    "איני מתחרט לרגע על פיטוריי, ואם אנשים רבים מאוד סברו שבעצם היה פה קידוש שם השם ברבים, דייני אלף פעמים".

    מדען הוא אדם שאסור להגביל את חופש פעולתו בתחום המחקר. לעומת זאת היהודי המאמין הינו אדם המוגבל ל-ד´ אמות של הלכה. איך אתה משלב בין השניים? אין זה סותר?
    "אין שום סתירה בין היותי אדם דתי להיותי מדען. ההיפך הוא הנכון. זו השלמה מדהימה. דרך החקירה מובילה להשתאות מפלאי הבריאה. בימים אלה אני עסוק בכתיבת ספר אשר יחשוף את התרמית הגדולה של האבולוציה, ספר שיבהיר את מקומה המרכזי של התודעה הדתית בקרב גדולי המדע בכל הדורות, וזאת כנגד ההשתלטות הזמנית של הכפירה בחלק גדול מהעולם המערבי. בנוסף אני עובד על ספר אחר, שיעסוק גם הוא בגניבה המדעית שביצעו הגופים הירוקים. כדור הארץ לא באמת מתחמם. שינויי אקלים היו, הווים ויהיו. ´מסע הצלב הירוק´ הוא חלק מאידיאולוגיה שביסודה אנטי- דתיות מובהקת".

    השבמחק
  2. המשך

    אמרת פעם כי האנשים הגזימו עם "קדושת" המדע והביאוהו לדרגה של כמעט אל. למה אתה חושב כך?
    "פרנץ רוזנצוויג, פילוסוף יהודי שכמעט התנצר ולבסוף חזר בתפנית מעוררת השתאות אל מקורותיו, כתב בין השאר: ´ככל שמרחיק האדם מעליו את האלוקים, כן הוא נוטל לעצמו רשות לאכלס את החלל שבין אלוקים לבינו – המלא זרמי כוח אלוקיים – אלים למחצה, לשליש ולרביע´. אכן כך. תהליך החילון שעבר על אירופה, בעיקר בשתי המאות האחרונות, לא פסח גם על אנשי מדע, בהפכם את המדע לאלוקים כל-יכול. אולם מה שמעניין הוא שיש כאן הרבה ממראית עין יותר ממה שמתרחש מתחת לשטח ממש. זה קורה בשני כיוונים: האחד, מייסדי המדע המודרני, החל מטיכו ברהה, יוהנס קפלר, גלילי גליליאו, אייזיק ניוטון, ליאונרד אוילר, דניאל ברנולי, בלז פסקל, ז´אן דה-לאמבר, לואי פסטר, ז´אן בטיסט ביו, ברנרהד רימן, גאורג קנטור וויליאם המילטון, ג´יימס מאקסוול, פרידריך גאוס ועוד ענקים וגדולים – כולם היו מדענים בעלי תודעה דתית עמוקה ביותר, אלא שאת העובדות הללו מעלימים מהתלמידים ומהסטודנטים.

    "בכיוון השני ניתן לראות שמאות ואלפים של מדענים יוצאים בגלוי נגד תיאורית ההתפתחות של דרווין אשר טוענת כי המקריות היא השולטת בטבע. מדענים רבים אחרים לא יסכנו את מקום עבודתם, וגם לא ירצו להיחשב כ´פרימיטיביים´ אם יחשפו את דעותיהם בנושא זה. כלומר, הלא-מאמינים ניכסו את המדע לעצמם!".

    ונסיים בדבריו של יוהנס קפלר,שהובאו בספרו העוסק בתנועת כוכבי הלכת: "מודה לך אני הבורא והאדון שנתת לי ליהנות ממה שבראת, וששמחתי במעשי ידיך. ראה, הנה סיימתי את מפעל ייעודי תוך שימוש בשיעור הכוחות שהענקת לי. גיליתי לבני האדם את תפארת מעשיך, כאשר תוכל בינתי המוגבלת לתפוס מאינסופיותם".

    השבמחק
  3. הלא מדען עזב???

    כל כך רגשי ולא מציאותי,זה מה שקורה שמערבבים אתאיזם ומדע...

    זה לא הולך ביחד כי זה רק השקפה מבוססת על כלום...

    השבמחק
  4. אין פה שום קניין שכלי אמיתי רק פורקן רגשי שבא לספק את מפעל האתאיזם

    שבראשו הוא השקפה בעלמא

    השבמחק
  5. אתה עוד תאלץ אותי לכתוב כללי אתיקה לאתר. אנא,

    1. לא לכתוב כמה תגובות בזו אחר זו, אלא אם חייבים לפצל כי התגובות ארוכות מדי. אין שום סיבה ששתי התגובות שמתחת יהיו בנפרד, למשל.

    2. נא לא לצטט כל-כך בהרחבה תכנים ממקומות אחרים. קישור יספיק. אם אתה רוצה, צטט פסקה כדי לתת טעם או טיכון מנצח או משהו. זה לא המקום לפרסם מאמרים, בטח לא כאלו שכתבו אנשים אחרים!

    לעיקר דבריך: הרעיון שזה "מאמר כנה יותר" מבדר. איני רואה צורך בתגובה מעבר לזה.

    השבמחק
  6. זה ראיון אם האדם עצמו ולא סתם מאמר
    כנה,מאיזה מעמד אתה יכל לסתור את זה

    השבמחק