יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

הצופן התנ"כי

הבלוג ישראל ילונית לא מיועד להיות שופר לדעותיי האישיות דווקא, ואני שמח לארח כותבים אחרים. הפעם, אני נותן במה לליאור הלפרין. ליאור, בעבר תלמיד ישיבה, כותב קבוע באתר "חופש".



לא מזמן ישבתי בביתו של קרוב משפחה דתי שלי, ומצאתי את עצמי מדבר עם ידידה שלו על הצופן התנ"כי. לשווא ניסיתי לשכנע אותה שאתה מוצא מה שאתה מחפש בדיעבד, שתוכל למצוא כל מה שתחפש אם רק תחפש מספיק ותמשיך להתעלם מכל מה שלא מתאים שמצאת תוך כדי החיפוש. זה לא שכנע אותה. מבחינתה, זה שמצאו איזה שישה צירופי מילים שמתאימים לנפילת מגדלי התאומים, זו הוכחה ניצחת. אני רוצה לראות במאמר הבא של ליאור מעין תשובה מורחבת (ומבוססת) יותר מזו שנתתי – אולי היא תעזור לקורא כלשהו, גם אם לא לה, להבין איך הצופן "עובד". ואם הצלנו נפש אחת מאי-רציונליות זו – הרי שכאילו הצלנו עולם ומלואו... לא?




הנה לפניך עצומה חתומה בידי 55 מתמטיקאים המצהירים גלויות שמדובר בשטויות, ביניהם גם חרדים. למשל פרופ' רוברט אומן, יהודי חרדי מלידה (ולא חוזר בתשובה כמו מוקיוני הצפנים), חתן פרס נובל לכלכלה 2005, סטטיסטיקאי בהתמחותו, אשר ישב בראש ועדה שבחנה את הנושא - סיכם כי אין בשטות הזו משום כלום. כך למשל גם פרופ' בארי סיימון, עוד חרדי מלידה, מומחה למתמטיקה ופיזיקה תאורטית, וראש חטיבת המתמטיקאים ב- IBM, הגיע גם כן - איזה פלא - לאותה המסקנה ממש.

הנה כאן גם סקירה על כמה מאותם האנשים, והמאמרים שכתבו בנושא. את מוזמנת ללחוץ על שמותיהם ולקרוא עליהם באנגלית בקישורים שזה מפנה אליהם.

מה שנעשה כאן הוא בפשטות לצייר את המטרה סביב החץ. לולייני הקודים אינם מגלים כמה ניסיונות כושלים מציעה התוכנה למפעיליה, עד שמתקבלת תוצאה "סבירה לכאורה" כלשהי (אשר בכל מקרה נראית עילגת ומקרטעת). אם העניין בכל זאת לא מצליח עם ידיעה חדשותית אחת - מנסים אחרת, וחוזר חלילה, עד שיוצא משהו, בלי לדווח על מספר הניסיונות הכושלים ועל האירועים אותם נעשה ניסיון "למצוא בצפנים" בלא הצלחה. אם יום אחד לא מצליחים בכלל, בשום ידיעה - לא מדווחים כלל שנערך ניסיון למצוא, ופשוט ממתינים לידיעות מן היום הבא. "הגילויים" הם בדיעבד וזה צריך להיות סימן אזהרה מספיק למי שמתעסק בחקירה מדעית. קראי גם את דבריו של סייברדין תחת הכותרת "קצת סטטיסטיקה", וכאן בתשובתו בנושא הדילוגים (שאר השיחה לא רלוונטית).

אם תרצי, אחרי שתגמרי לעבור על "קצת סטטיסטיקה" של סייברדין תוכלי לקרוא את הקטעים שלפניו ואחריו במאמר שבגופו הוא נמצא, ולראות קצת התייחסות ל"דילוגים כפרניים". האתר "סאגת הדילוגים הכפרניים של עמלק" (שבו נמצאת הסקירה שהבאתי קודם) מומלץ בחום לצורך הבהרת העניין: התנ"ך באותה הקלות גם מאמת את סיפור שלגיה ושבעת הגמדים, את הזיית החייזרים של כת הראלים, ומכריז גלויות שזאוס הוא אל אמת.



כמו כן, אני מבקש ממך לראות כי התגלו תוצאות זהות בדילוגים גם בספרים מובי דיק, מלחמה ושלום ומוצא המינים של דרווין. כל טקסט ארוך מספיק יכול לשמש לכך בדיוק באותה מידת הצלחה
 
ושימי לב שלמצוא את הדילוגים הללו באנגלית זה קשה יותר. "מופתיות" טקסט עברי תמיד תעלה על "מופתיות" טקסט לועזי בעל אותו מספר של אותיות. הסיבה לכך היא שקיים איות אחד בלבד ויחיד למילים באנגלית. מסרים באנגלית אינם יכולים להיכתב בכתיב חסר או מלא, אלא בכתיב אחד בלבד. מסרים בעברית יכולים להיכתב בכתיב מלא ובכתיב חסר, כרצונו של מוקיון הצפנים, בלא עקביות, תוך התפתלות וזיגזוג חליפות בין כתיב קונסוננטי לכתיב עם אותיות תנועה בשעור משתנה, בלא עיקרון מוצהר, ללא נימוק וללא הסבר, ממילה לחברתה, ואף מהברה לחברתה בתוך אותה מילה. זה נעשה אוטומטית על ידי תוכנה ייעודית המכילה מילון של מילים ושורשי מילים עבריות
 
בכל מקרה, השיטה שלי בתגובה על השטות הזו היא הימנעות מניסיון להכביר טיעוני סטטיסטיקה לא מובנים על האדם מן הרחוב, ובמקום זאת למשוך ישירות את השטיח מתחת לרגלי הסטטיסטיקאים מטיפי הקודים: הנוסח של התנ"ך בו הם משתמשים לצורך מציאת אותו ה"קוד". 
 
כי עליך להבין שהם משתמשים לצורך כך בנוסח "קורן", אשר נולד רק ב- 1962, ואפילו עורכי מהדורת "קורן" עצמם הודו, בטקס הצגת עבודתם בשנת 1962, כי אינם טוענים כי זה הנוסח שירד ביד משה מסיני. זה אינו מפריע למחב"תים מהידברות להכריז "נבהיר שוב כי המחקר העוסק בצופן התורה מתבסס אך ורק על נוסח "קורן", אשר לפי הקבלה המצויה בידינו הוא הנוסח המקורי המדויק של התורה".

חוקר תנ"ך מקצועי בעל שם עולמי, פרופ' מנחם כהן, שהוא ראש הקתדרה לתנ"ך באוניב' בר-אילן ויהודי חרדי, מציג טבלה של 43 הבדלים בספר בראשית לבדו בין שבעה נסחי יוקרה לבין עצמם (הטבלה משתרעת על פני מספר עמודים. נא לעיין בכולם), וחוקר זה מוחזק כבר-סמכא לעניין זה. דעת אמת מציגה טבלה של 105 הבדלים בין שלושה נוסחים שכאלו, על פני החומש כולו.

ברור כי אפילו אות יתירה או חסרה אחת - "הורסת" את המטריצות היפות, שלא לדבר על כך שכל מי שטוען כי דווקא ברשותו הנסח "האמיתי" ואילו הנסחים שבידי אחרים הם אלה הלוקים ביתירות וחסרות טוען למעשה כי הנסחים האחרים פסולים לקריאה בתורה בצבור וכשירים לכל היותר ללימוד תורה לדרדקים. והרי כתר ארם-צובא, למשל, הוא הנסח העתיק ביותר המצוי עלי אדמות: נכתב בטבריה בשנת 930, הגיהו ר' אהרן בן משה בן אשר הנודע, ואף היה ביד הרמב"ם במצרים. נוסח קורן מכיל יותר אותיות א,ה,ו,י מכתר ארם-צובא - והאותיות הנוספות לא בדין, אילו הוסרו, היו משבשות את דילוגיהם "המופתיים"של מחב"תי הצפנים.

אשר על כן, יש לשוב ולשאול - מה מקור הקבלה אשר בידי מחב"תי הצפנים כי נוסח "קורן", אשר נולד רק ב- 1962, הוא הנוסח "המקורי המדויק של התורה"? 
 
תעברי על החומר, ותצאי ממבוכתך בנושא. הנושא הוא תרמית.

6 תגובות:

  1. מדהים איך הם עדיין מאמינים בזבל הזה.
    הבעיה היא שאם נראה להם את הדילוגים של סייברדין לדוגמא הרי שהם רק יתייחסו לסגנון הדיבור ולא למה שנובע מזה.
    שלא לדבר על העובדה שהם מאמינים בגימטריה למרות שאמנון יצחק הוא: פרעה; נוכל בלב הדור; מואס בדרך הטוב; אפס ובור; רמאי באמונה; איש כזב ובוגד

    השבמחק
    תשובות
    1. למה רוב הקהילה המדעית בארץ לא מקבלת את התקפות של הצופן המדעי?

      "יש ויכוח ארוך שנמשך 10-15 שנים", אומר פרופסור ריפס. "אני ודורון ויצטום ערכנו ניסוי על סדרה של רבנים עם תאריכי פטירה שלהם וניסינו למצוא אותם בתורה. פרסמנו את המחקר ב-94' בעיתון מדעי, וקבוצה של מדענים בדקה את זה מכל הכיוונים הסטטיסטיים ולא מצאה פגמים, לכן טענה 'זייפתם את הנתונים, עשיתם קונספירציה עם עוזר ראש המחלקה לספרנות בבר אילן כדי שייתן לכם את השמות'. הקהילה המדעית, שראתה את הפולמוס, קיבלה יותר את הטענה שלהם, ומאז הפסיקו להתייחס לצופן התנ"כי כמשהו רציני. הם פשוט לא מתעסקים בזה, ולכן לא מגלים את מה שהיו יכולים לגלות בקלות, בכלים מדעיים, עם קצת יותר עניין".

      לרב כהן יש הסבר מעט שונה: "מתכחשים לצופן התנ"כי בדיוק מאותה סיבה שהמוסלמים טוענים שלא היה בית מקדש, בזמן שהם בידיהם הורסים ממצאים בהר הבית כדי לטעון כך. כלומר, ברגע שעניין רציני מאיים על המהות הקיומית של טיעון זכותם על הר הבית - הם מוכנים להיאבק בו בכל דרך. גם כאן הצופן התנ"כי יכול לחולל רעידת אדמה, כי אם באמת יש צופן תנ"כי זה אומר שכל האנושות צריכה לשנות כיוון וליישם את כל מה שכתוב בתורה. זעזוע כזה הוא כנראה חזק מידי עבורם - לא כל אדם מסוגל לחיות עם ידיעה כזו אז בוודאי שמי שיכול להיכנס לפתח מילוט של התכחשות - נכנס".

      פרופ' ריפס - כשאתה, ששקוע כולך בנושא הזה ובטוח באמיתותו, רואה אנשים שרואים את הכל ולא משתכנעים - איך אתה מרגיש?

      "אני מסביר את העקרונות, מעלה את הטענות שכנגד ומוכיח איך הן לא צודקות, לא נכונות ולא מדעיות, אבל אדם שעוצם עיניים ולא רוצה לדעת - אין לי שום פיתרון לזה. אם בן אדם באמת מוכן להקשיב - אני מוכן שתפרסמו את הטלפון שלי, 02-5865542. נשב, הוא יטען את כל הטענות שבעולם, אני אענה לו, והוא יבין את הכל רק דרך הצד המדעי. לא ראיתי מישהו שלא משתכנע בצורה כזו, פנים מול פנים, כשכל ההוכחות פרושות לפניו".

      הפרופסורים שגילו את הצופן התנכ"י הממוחשב אימתו אותו בדרכים אימפריות
      אחריהם קמו כל מיני אתאיסטים שהנושא הפריע להם מאוד, והחליטו שאפשר למצוא צירופי מילים גם בספרים כמו "מובידיק". הטעות שלהם היתה, שההסתברות שונה לחלוטין, כי בעוד הקודים האמיתיים נמצאו בדילוגים נדירים של 49 אותיות, הדילוגים שהם מוצאים סבירים ושכיחים.לדוגמה, . צריך להבין בהסתברויות ובמתמטיקה, כדי לראות את ההבדל בין קודים רציניים לבין כאלו שכיחים. אם הנושא מעניין אותך, חפש את הספר "הצופן התנכ"י" או צור קשר עם פרופ' אליהו ריפס.
      הממצא המפורסם של יצחק רבין התגלה דווקא לפני. כשנתיים קודם לרצח חיפשו ומצאו את שמו מצטלב עם פסוק המדבר על רצח, ולטענת העיתונאי האמריקני מייקל דרוז'נין הממצא אפילו הובא לידיעתו של רבין. אבל זה מקרה נדיר, כי את יצחק רבין חיפשו בתנ"ך משום מעמדו. אולמי ורסאי - מי חשב לחפש אותם בתורה לפני שהאולם קרס? רק לאחר שהאולם קרס בדקו ומצאו שהמילים האלה מופיעות בדיוק בטבלה שבה כתוב 'כי משחיתים אנחנו את המקום הזה', ושם החתן והכלה הופיעו בדילוג שווה בדיוק באותו מקום. אף אחד לא יכול לבוא ולומר שרק לאחר שאולמי ורסאי קרסו - מישהו בא וניסח את התורה - התורה כתובה אלפי שנים לפני. היה נדרש רק לחפש..
      ויש כאלה שאומרים שאין לי זה שימוש מעשי כי זה לא יכל לשנות את
      העתיד..
      כי זה לא מכונת זמן!?
      גם אין שימוש מעשי למכונות זמן למרות שהוא רעיון נחמד
      אתה יודע מה ההבדל בין מכונות זמן לדילוגי אותיות שדילוגי אותיות מוכיחה מעל כל הסתברות שהתורה מקודדת על ידי מישהו לא יכל להיות אדם מיכוון שזה מעל הסתברות וזזה חוזה את מה שקרה...

      מחק
  2. ה"אתאיסטים" שקמו ידעו היטב סטטיסטיקה, והראו שריפס פשוט רימה. הוא ממשיך לרמות, ללא בושה, כשהוא טוען שיש בידיו נימוקים כשנגד. אןתם "אתאיסטים" כללו, כאמור, אפילו חרדים.

    אתה פשוט מקבל את הסמכות של ריפס בלי לבדוק. למשל, דילוקים "נדירים" של 49 אותיות אפשר לעשות גם בטקסטים אחרים; עבור אותם סוגי הדילוגים בדיוק, תקבל אותה "מובהקות" גם במובי דיק וכדומה.

    בקיצור - במקום "הוכחה" ניצחת, מבלבלים שטויות על מובהקות סטטיסטית כדי להסיח את הדעת. ומצד שני, מקבלים הוכחות-גרנדיוזיות, כגון אלו על אולם וורסאי, בדיעבד - אבל מתעלמים בנוחות מכך שכאלו נמצאות גם במקומות אחרים. הבל הבלים.

    השבמחק
  3. חחח..

    אני רואה שככל שמציגים בפניך דבר שאתה לא יודע אתה משמתש באקסיומות רגשיות אז אני שואל איפה השכל שבתשובה? כי אני לא רואה אותו.
    בבקשה אל תשתמש בביטוי "הבל הבלים" כפי שאמרתי לך מקודם קשה לנתק אותו מהקונטציה הדתית שלו גם כשאתה משתמש בו למטרות הלו הגיוניות שלך וזה לא מבוסס אך ורק על דילוגים נדירים בלבד יש לזה עקרונות מתמטיים.לפיכך אני ישלח סרטון שהיא תכנית אירוח בהידברות שבה דר' אליהו ריפס שופך אור על הסוגיה "המביכה" שאתה מציג:

    תורה ומדע הצופן התנכ"י.


    http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=13753


    בקיצור - במקום "הוכחה" ניצחת, מבלבלים שטויות על מובהקות סטטיסטית כדי להסיח את הדעת.

    לא רק על זה מתבססות ההוחכות הניצחות לקו התפר בין תורה ומדע ואמיתות התורה כתורה משמיים כלומר מסמך אלוקי.

    אני באמת לא יודע איך להתייחס אליך לאור השטויות שאתה כותב ועוד אתה בטח מאלו שקוראים לעצמם "נאורים" היטלר היה אתאיסט והוא לא כל כך נאור ליתר דיוק הוא היה חשוך אתה לא יכל לקבוע טאטולוגית על סמך השקפת עולם לגבי סוגיות מוסריות אבל אם אתה כבר כן קובע אדרבא זה מושלך על התיאוריה שאתה מאמין בה שהיא בדיעבד או לא מצדיקה מעשים כמו של היטלר וסטלין ועוד מושלים מתועבים החלוקה של אבולוציה מבחינה חברתית וסוגיה הנוספים נעשים רק אצל האדם כי הוא מחליט מה הוא יעשה
    לפיכך על הדף זה לא משנה כלום כי אין חלוקה כזו זה אבולוציה וזהו.
    והתיאוריה הזו גרמה להשלכות מוסריות מאוד כבדות בתרבות האנושית למרות שאני מסכים כי אפשר לרצוח בשם הדת וזה תלוי אבל בשם האבולוציה אפשר לעשות כל דבר ללא שום הגבלה מוסרית אפילו אם כך תשרוד ותישאר לבד אחרון.

    אתה פשוט מקבל את הסמכות של ריפס בלי לבדוק. למשל, דילוקים "נדירים" של 49 אותיות אפשר לעשות גם בטקסטים אחרים; עבור אותם סוגי הדילוגים בדיוק, תקבל אותה "מובהקות" גם במובי דיק וכדומה.

    אתה מוזמן להתקשר אליו "איינשטיין".

    השבמחק
  4. אפילו חרדים.

    תתעדכן לגבי הסוגיה הזו ואל תנסה להשתמש בטיעוני קש מסוג כזה כלומר "חרדים" לא מייצגים את הדת,הדת מייצגת את הדת במבחן האמפירי אי קנה מידה של אדם שמייצג את הדת כי אין מושלם בארץ,לעומת זאת המבחן האמפירי של הצופן הוא מוחלט וכן תאמר ל"חרדים" שלך שיתעדכנו כי החרדים הקודמים יתעדכנו.וכן אולי זה לא יפתיע אותך אבל יש לא מעט מדענים אתאיסטים בחרדות שהם אינם מקבלים את האבולוציה של דארווין מחוסר ראיות ואי שפיות
    מצד התיאוריה אז למה אתה לא הולך בעקבותם?
    ואם כן אז זה יורד מהשולחן התיאוריה הבאה בתור!מה קרה?אין תיאוריה אחרת?ולא רק שהיא תיאוריה כלומר פרשנות עלובה של ממצאים קיימים אלא שהממצאים פורכים אותה עד כלותה היא ממש מתרסקת בימינו,אז למה לא מחליפים את התיאוריה?הרי ככה זה עובד במדע מעלים תיאוריה ואם היא לא עולה בקנה המידה האמפירי היא יורדת מהשולחן ומעלים תיאוריה חדש,משום מה אם האבולוציה הז שונה,למה?fכי הברירה היחידה והלוגית היא תכנון תבוני ואת זה הממסד המדעי הדיקטטורי לא רוצה רק בגלל:אל ת...זה הם לא רוצים עדיף שישאר בספר.
    עצם התעוזה של דארווין להסתמך על ממצאים קיימים מיקרואבולוציונים ולהגיע לפרשנות דימיונית שכוללת את מוצאם של המינים במקום לעסוק בתפקידי הדברים המאכניקה שלהם הדרך האמפירית של המדע והעובדתית הוא ניסה להסביר איך הם "התפתחו" ללא כל הצלחה הזה ומה באמת הניע אותו?
    אי רצון של הכרה באל כפירה בו או לפחות לתת לו שם אחר בשביל להימנע מהכרה בו והיכנעות אליו וזה נקרא להאליל את הטבע לתת לטבע הקדום כוחות על טבעיים שיגרמו אפילו לבלתי סביר לקרות כלומר לעל טבעי וזוהי בעיית הסיכוי שישנם אבולוציונים הרוצים להגיד כי היא נסתרת משום לא ניתן לייחס גורמים שישפיעו לאבולוציה!?קודם כל תא אחד פשוט חלבון אחד פשוט
    ניתן לייחוס אבל רגע אם הגורמים אינן ניתנים לייחוס איך האבולוציונים
    אומרים שאירעה אבולוציה אם הם אינם יודעים את הגורמים המשפיעים האלה
    שלפי דמיונם זה יכל להיות ללא גבולות כל גורם טבעי מסוים עלול לקטוע
    את שלשלת האבולוציה וכן זהו.אז השא' הספקנית צריכה להיפנות אל האבולוציונים,והיא איך אתם אומרים או משערים שאירעה אבולוציה אם אין בידכם את הגורמים שגרמו לה ובעוד שישנה אפשרות להציב עוד לאין שיעור גורמים שישפיעו רעה ויקטעו את שלשלת האבולוציה,חח כמובן את זה נשאיר
    למעצב כת האבולוציה הדמיוני שבוחר דווקא את הגורמים הנוחים לו מבחינה
    תיאורטית דמיונית.ובנוסף לגבי הבלתי סבירות הם טוענים שהבלתי סביר קרה
    כלומר העל טבעי קרה ועוד איך?
    הם רוצים להגיד שהעל טבעי קרה בצורה טבעית! כלומר בעקרונות השקריים שעליהם מבוססים התיאוריה:מוטציות אקראיות,זמן,ברירה(בחירה) טבעית(השילוש הקדוש חח) כל אלו כמובן גורמים מופרכים או משוערים במיוחד גורם הזמן הזה שרבים קוראים לו בלעג הא-לוקים של האבולוציה הוא רוב מע' האמונה שעליהם מתבססים ראשי כת האבולוציה נתנו לזמן אפשרות אסטרונומית רחוק מההיסטוריה המתועדת ואפילו לגרום לעל טבעי לקרות ובצורה טבעית כמובן!?אני לא מבין זה מופע קסמים או מדע זוהי פשוט דת פאנטית.

    השבמחק
  5. רוב רובם של המדענים שקיבלו את האבולוציה בזמנו של דרווין או מעט אחריו היו דתיים. התאוריה לא התקבלה בגלל טענות תאולוגיות ולא נדחתה בגלל כאלו. היא התקבלה כי היא מדע טוב. היא עדיין מדע טוב. אולי התאוריה המוצלחת ביותר מדעית שהיתה לנו אי פעם, מבחינות רבות. הספקנות שלך אינה נובעת מחיפוש האמת, אלא מרצון להצדקה עצמית. אין טעם לדבר עמך עד שלא תירגע, ותחפש את האמת בתמים. אין שום דבר מפחיד באבולוציה - אין בה שום שלילה של האל, למשל, וגם גדולי דור כבר קבעו שהיא עומדת בקנה מידה אחד עם היהדות. אז תירגע, תבין למה מדענים אומרים שזה מדע, תפנים שהם צודקים, שזו לא דת - ואז אולי תראה את האור.

    השבמחק