יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

יום חילול הקודש 2010

היום הוא יום חילול הקודש הבינלאומי. אז כן, זהו יום מצוין לאכול בו המבורגר עם בייקון ב"איוו" הקרוב אליכם, אבל זו לא המטרה. כפי שהסברתי בחג הקודם, יום חילול הקודש הבינלאומי קם על רקע פרסום הקריקטורות של מוחמד בדנמרק, כמחאה על שלילת חופש הביטוי והחופש בכלל על ידי הדת. גם השנה עומד החג בסימן של כפייה דתית, כאשר באיראן אייטלות הטילו גזר דין מוות על שורפי קוראנים ואפילו באנגליה הנאורה נעצרו שישה אנשים בשל שריפת קוראן (יש לשער שהם לא יוצאו להורג).

אני נגד שריפת הקוראן. על כך כבר נאמר, "מקום שבו שורפים ספרים, שם ישרפו בסוף גם בני אדם". יחד עם זאת, בהחלט יש לאפשר לאנשים לשרוף כל ספר שנמצא ברשותם. זו זכותם, חלק מחופש הביטוי וזכויות הקנין שלהם.

אז כן, תנצלו את היום הלא-קדוש הזה לשלל חילולי קודש. אכלו "נבילה" לתיאבון - ולמטרה טובה נוספת. שכן בכך אתם שמים ללעג ולקלס את החוקים הדתיים אשר מגבילים את החופש שלנו, ומונעים את יישומם. ביהדות לא צריך פסק חדש ולא שריפת ספר תורה כדי לזכות בגזר דין מוות, מספיק לעשות עבירה כלשהי להכעיס ודמכם מותר -
"המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין בתורה ובנבואה, מישראל, מצוה להרגן, אם יש בידו כח להרגן בסייף בפרהסיא הורג...
לא, זה לא מ"תורת המלך". זה מהרמב"ם.

והנה התרומה הקטנה שלי ליום הכפירה הזה, חילול הקודש הקטן שלי - אני לובש היום חולצת שעטנז. דווקא, להכעיס. לו יהי ויהיה זה צעד קטן למגר חוקים זוועתיים שכאלו, וכבוד לדת שמכבדת אותם, ממקומותינו.

10 תגובות:

  1. אני הייתי ממליץ דווקא על צ'יזבורגר עם בייקון :)

    יש משהו בשריפת ספרים שהוא כבר עובר על חופש הביטוי בכך שהוא מסית, צריך לבדוק כל מקרה לגופו (בכל מקרה אני אם הם לא עושים את זה באופן פרובוקטיבי אין בעיה בכלל).
    אתה מתרשל, ציטוט מהרמב"ם בלי מראי מקום מפורט?

    השבמחק
  2. :)

    בשריפת ספרים בפני עצמה אין הסתה כנגד אנשים אלא כנגד הדעות שבספרים, וזה בוודאי מותר - או צריך להיות מותר. אני מסכים שיש לבדוק כל מקרה לגופו, אבל באופן כללי הייתי אומר שלמרות שאני מוצא שריפת ספרים מעשה ברברי ולא ראוי כלל, אני לא חושב שהוא בהכרח מסית לאלימות ולכן יש לאפשרו. (כאקט של אזרחים; למדינה אין מה לשרוף ספרים באופן הפגנתי, זה כבר מעשה פשיסטי.)

    מקור הציטוט ניתן בלינק שמעל, אז לא טרחתי לציינו - אבל אתה צודק, הייתי צריך. בכל אופן, ירון ידען כותב שם שהוא "הלכות רוצח ד, י".

    השבמחק
  3. מסכים.

    נ.ב אני חושב שאתה מפספס משהו בכל ההתייחסויות שלך לדת היהודית כאל קפיטליזם.
    אני חושב שהדרך הכי טובה להתייחס לדתיים היא כאל אוהדי קבוצת כדורגל.

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  5. סתם בשביל להכעיס??

    זה לא הערה רגשית כלומר הערה שמציינת פגיעה רגשית
    זה רק בא להביע מה אני חושב על השטחיות של האתאיזים שהנחילה להם את המדע ואת הדיעות הנפסדות שבמדע קרי התיאורייה של דארווין...
    מה דעתכם בתור חילול קודש להתאבד סתם בשביל להכעיס ככה אולי,הרי זה גם איסור מהתורה..
    מה איכפת לכם מה יש לכם להפסיד,
    אולי תזכו לדעת באופן אמפירי שאלוקים קיים...
    חחחחח חוץ ממדע כיביכול איו לכם שום דבר ערכי הכל שאול מהתיאולוגיה
    כל המושגים שלכם לגבי טוב ורע,מוסר,צורת ממשל אובייקטיבית,ועוד...
    זה עצוב שאתם מדברים על נושאים אחרים וסותרים את התזה שהאתאיסטית
    שלכם שמחרפת את התיאולוגיה ובאותו זמן אוכלים מהפירות של התיאולוגיה

    השבמחק
  6. "המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין בתורה ובנבואה, מישראל, מצוה להרגן, אם יש בידו כח להרגן בסייף בפרהסיא הורג...
    לא, זה לא מ"תורת המלך". זה מהרמב"ם.

    תגיד יש לך מקורות למה שאתה כותב כלפי התיאולוגיה או שאתה סתפ מפזר פה ארס על הדת אתה לא יודע מהי ההגדרה של אפיקורוס לפי היהדות או רק לפי היהדות ולא סיימת לכתוב שטויות....
    בכדי להביא את המהלך ההלכתי בימינו אתה צריך להתחשב בעוד דין שאנו נקראים'תינוקות שנשבו' ו'לפני תוכחה' מאחר ואנחנו תחת שלטון חילוני כפרני שהוא נגד תורת ישראל ומאחר והאנשים המתגדלים במדינה הזו נחנכים
    תחת חינוך כפרני ותוחם במע' חינוך תרבותית חילונית ללא קשר של תורה
    ומצוות ומוסר זה לא מלמדים בבית ספר ממלכתי והלאה ...

    לא ידעתי שיש דבר כזה יום חילול הקודש תודה זה תורם לי מאוד לגבי
    הידע שלי על הפנאטיות שבאתאיזם...

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  8. מחקתי תגובות כפולות. אנא תן זמן למערכת "לעכל" את התגובה שלך.

    לידיעתך, כבר בוטל דין תינוקות שנשבו, לפחות לדעת "גדול הדור" אלישיב. לפני תוכחה עדיין עומד להצילנו מידכם התאוות דם - לעת עתה.

    ואכן, אין ספק שאנחנו, שמקיימים את יום חילול הקודש, פאנאטיים, ואילו אתם, שמתפלפלים למה *לא* להרוג אפיקורוס, אינכם. אין ספק.

    השבמחק
    תשובות
    1. לידיעתך, כבר בוטל דין תינוקות שנשבו, לפחות לדעת "גדול הדור" אלישיב. לפני תוכחה עדיין עומד להצילנו מידכם התאוות דם - לעת עתה.

      אנחנו עדיין נקראים לפני תוכחה ויש עוד דברים בגו לפיכך אני יפטיר
      שאתה מראה את הבורות שלך בנושא ללא כל התחשבות מאחר אתה משוחד וחשוך
      ומשתמש בכלים דמגוגים ללא רצון של הבנה של הצד השני.

      שמתפלפלים למה *לא* להרוג אפיקורוס, אינכם. אין ספק.

      אני מכליל אותך בתוך ההשפקת עולם האתאיסטית של היטלר אתה לא שונה ממנו
      בפוטנציאל אבל לעומת זאת אני ו"חברי" המציאו את המוסר עוד מההיסטוריה
      המתועדת תבדוק בספרי ההיסטוריה מה תרם העם היהודי!?חחח נתאר לנו שלולא
      התנך והתרומה של העם היהודי אין שום פסול לעלות על המזבח את יאיר רזק
      ובני משפחתו ולשחוט אותם(סליחה על בוטות)ולשתות את דמם לרוויה?!הא וואלה התיאוריה שלך מצדיקה את זה בעליל על מה אני מדבר?!אתה לא יכל לקבוע מהו טוב ורע כי אתה לא מתייחס לכל הגורמים שניתן להביא בחשבון
      אז משתמש בדיוק בדיוק חבריך באותם כלים דמגוגים עלובים וכושלים בשביל להתבטא כלפי מוסר לעומתכם אנחנו חיים עם מטרה מסוימת ולכן יש לנו להתפלפל ולהגביל את הנושא בצורה כזאת אבל לכן אין מושל ולא רועה הולכים
      בחשכה ולא יודעים שאתם מתקדמים לבור ענק שמלא בנחשים ועקרבים שאתאיזם הביא לעולם ואלו הם(בקצרה):,יוליוס קיסר,נפוליאון בונפרטה,אטילה ההוני ,אלכסנדר מוקדון,חניבעל,ג'ינגיס חאן ,אדולף היטלר ,ג'וזף סטאלין ,
      מאו זה-דונג והכל בשם הנאורות והאתאיזם בחסות האבולוציה ללא שום גורם דת אמונה לפחות לא יהודית אז אל תבלבל את המח על מוסריות ללא א-לוקים.

      מחק
  9. דרך ארץ קדמה לתורה. מעבר לזה - אין שום טעם בדיון עם מי שמחזיק בראייה כה מעוותת של ההיסטוריה והמוסר. המוסר ההומניסטי צמח מהנאורות מאשר מהנצרות, והוא נובע מתוך הטבע האנושי ואופי החברה האנושיםת, ונגלה ונמצא נכן בתרבויות אחרות רבות ללא קשר ליהדות כלל. הדת עצרה ועיוותה אותו, ועודה מעוותת אותו, לא פחות מאשר היא קידמה אותו, למרות כל נסיוני מחדשי-הדת למיניהם - ותגובותיך הן דוגמה טובה לעיוותים המחשבתיים והמוסריים שיוצרת הדת.

    השבמחק