יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

הפגנה כנגד הכפייה המינית

יש מחר בבוקר הפגנה חשובה מאוד כנגד הכפייה והאלימות הדתית-מינית ברחובותינו. אני פשוט אעתיק את ההודעה הרשמית, כל מילה נוספת מיותרת:

ניצחון מוחץ לנשים בירושלים- בג"צ אישר לנשים צעדה במאה שערים, השופטת נאור: מאה שערים אינה אקס טריטוריה וכל אישה ואיש רשאים ללכת בה"

  • היום 28.9.10 קיבל בג"צ את עתירתם של מספר ארגונים וקבע כי על המשטרה לאפשר לנשים צעדה בשכונת מאה שערים.
  • הצעדה תתקיים מחר, יום רביעי, 29.9.10 בשעה 09:00, בהשתתפות נשים וגברים מכל קשת האוכלוסייה, מרחוב שטראוס ויפו לאורך רחוב שטראוס עד 60 מטר מכיכר השבת.
  • במוצ"ש הותקפה באלימות צעירה שחלפה במאה שערים. עשרות חרדים התגודדו סביבה, דחפו אותה אל הרצפה ובעטו בה בכל חלקי גופה.
  • צעדת נשים במאה שערים נועדה להמחיש כי יש לכבד את זכויות הנשים בכל מקום, ולהעביר את המסר, כי גם מאה שערים היא חלק ממדינת ישראל.
  • השופטת נאור אמרה כי: "מאה שערים אינה אקס טריטוריה וכל אישה ואיש רשאים ללכת בה"
28 ספטמבר 2010
היום, יום שלישי, 28.9.10, קבע בג"צ כי נשים יוכלו לקיים צעדת מחאה בשכונת מאה שערים בירושלים.
את העתירה הגישו הארגונים מרצ ואל"ה (ארגון סטודנטיות פמיניסטי) ורונה אורובנו פעילה ירושלמית, בדרישה להורות למשטרה לאפשר צעדת נשים בשכונת מאה שערים בחוה"מ סוכות, זאת במחאה על סגירת רחובות ראשיים בשכונה לכניסת נשים.

יומיים לפני הגשת העתירה נעשה ניסיון ללינץ' בצעירה שהלכה ברחוב מאה שערים. חרדים שסגרו את הרחובות בשכונה לכניסת נשים, סירבו לתת לה לעבור, צעקו והכו אותה בחוזקה כשהיא שכובה על הכביש. כמה עוברי אורח ששמעו את צעקותיה, סייעו לה להיחלץ מההמון המתפרע.

בעתירה שהוגשה לבג"צ, נכתב בין השאר: "האיום באלימות אמור היה לחזק את מחויבותה של המשטרה להעמיד כוחות משמעותיים בשכונה, שם מאיימים לפגוע בנשים שיבקשו לנהוג בהתאם לזכויותיהן הבסיסיות. במקום זאת, מודיעה משטרת ישראל, קבל עם ועדה על כניעה לכוחות חשוכים ועל חוסר יכולתה להתמודד עם מי שמאיימים על שלטון החוק."

רונה אורובנו ממגישות העתירה: "יום חשוב לכל אישה בישראל- ניצחון האור של הנשים על החושך של הפנאטיים בעדה החרדית. היום נעשתה פריצת דרך בקו האדום שהוצב מול החרדים, בגיבוי בג"צ. אם בשנה הבאה האיסורים יחמירו לא נפסיק להפגין ולמחות."
מרים זלקינד מארגון אל"ה ממגישות העתירה: "בג"צ אמר היום באופן הברור ביותר, שהחוק במדינת ישראל חל גם על הציבור החרדי במדינה. לשום ציבור אסור להפלות נשים או להרחיקן מהמרחב הציבורי".
לורה וורטון חברת מועצת העיר מטעם מרצ: "יש להדגיש שאנחנו לא באות לעורר פרובוקציה או להתעמת עם הקהילה החרדית, אלא להראות שאין להפר זכויות יסוד ואין להיכנע לתכתיבים של הקיצוניים ביותר מתוך הקהילה הזו".

לפרטים נוספים: לורה וורטון 052-2874457 רונה אורבנו 050-6713650 מרים זלקינד 054-4851309

2 תגובות:

  1. אתה טיפש! אתה לא מבין שעמ"י קיים כבר כל כך הרבה זמן בגלות, ואיך כל זה? כי הוא שמר על יהדותו! זה בדוק, וכל מי שאומר אחרת הוא טיפש גמור! מאיפה באה ההעזה החילונית הזו לפתוח אתר שכל כולו נגד הדת?! תתבייש לך... אתה וחבריך רק מחריבים את המדינה שלנו!!!

    השבמחק
  2. אני מסכים איתו! תסגור את האתר הנורא הזה!

    השבמחק