יום שני, 15 בנובמבר 2010

בלוגר אתאיסט זה לא מקצוע בטוח במדינה מוסלמית

הבלוגר האתאיסטי וואליד חאלד חוסיין נעצר, וצפוי למאסר עולם, על פעילותו האתאיסטית. זה לא רחוק מכאן - ברשות הפלסטינית, בקלקיליה, רק כמה קילומטרים מכפר סבא ותחת שטח שלכאורה נמצא בשליטת ישראל ושלטון שלכאורה נהנה מתמיכת המערב.  אולי לא מפתיע שסתימת הפיות הדתית מתרחשת דווקא בקלקיליה, מעוז של החמאס, אבל היא פרי יצירתה של הרשות ה"חילונית" וה"ליברלית" הפלסטינית.

הכתבה הטובה ביותר על כך שקראתי היא דווקא בYNET-מחשבים. ניצן סדן מזהיר בצדק שהאינטרנט אינו מספק את האנונימיות שחושבים שהוא מספק, ומשרת את המשטרים החשוכים לא פחות ואולי יותר מאת החותרים תחתיהם.

סתימת פיות היא טקטיקה דתית עתיקה להגנה מפני האמת, אבל למרות מגבלותיו - האינטרנט מחליש אותה. לוואליד לא היו את היכולות לפרסם עצמו ברבים או את היכולות להגיע לגרפיקות, נימוקים, וטענות שהוא הפיץ, למד, ושכלל ללא גישה לאינטרנט. לא לחינם אוסרת הכת החרדית על גישה לאינטרנט לחלוטין. בצד התקווה שיומתק גזר דינו, אני מקווה גם שיותר כותבים פלסטינים וערבים ישכילו להשתמש בכלים האנונימיים שמספקת הרשת ביתר תבונה וזהירות, ויוכלו להמשיך להשמיע קול ערבי אתאיסטי. יש לחשוף את העיוותים העובדתיים והמוסריים בדת המוסלמית ממש כמו בדת היהודית.


מה שקורה ברשות הפלסטיניאית זה לא בדיוק מה שקורה בישראל, אבל מעבר לצביטה בלב ולרצון למחות על גורלו המר של וואליד חוסיין, רציתי גם להעיר שישראל לא רחוקה כל-כך מכך. יש בה רשמית חוקים כנגד "פגיעה גסה באמונתם או ברגשותיהם הדתיים של אחרים", ואפילו הדתיים ה"מתונים" לא רואים את הבעייתיות בכך. ככל שתתחרד המדינה, כך יגדלו הדרישות להפעיל את החוק ולהגדיל גם את העונש. המרחק ביננו לבין הרשות קטן לא רק גאוגרפית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה