יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

טהראן זה כאן

פרצופה האמתי של דת או כל אידיאולוגיה נחשף כשניתן לה כוח לממש את עצמה, ללא עול של כוח אחר חזק יותר בחברה שיעצור בעדה. כבר מזמן מראים המתנחלים הקיצונים הגזענים את הגזענות שביהדות, והחרדים מפגינים היטב את שנאת האדם והנשים שבה. אך נראה שכשמתחזקת הדת, כך גם עולה עוד פן עלוב בה - העונשים האכזריים וה"משפט" הפרימיטיבי שלה. כך, הגענו למצב בו בית דין דתי גזר מלקות - לא, לא באיראן, כאן בישראל.
החוטא הרים את חולצתו ואמר את נוסח הווידוי. שליח בית הדין הצמיד אותו לעמוד עץ, כופף אותו, ולאחר שנשא תפילה קצרה - החל להלקותו על גבו בשוט מיוחד העשוי מעור בהמה. שלושת הדיינים הכריזו לעבר הנאשם "יוסר עוונך וחטאתך תכופר", ובירכו אותו שיישאר נקי מעבירות.
לא, לא היה מדובר במלקות של ממש, אלא רק במלקות "רכות", וכל העסק היה בהסכמה. המחזה הסאדו-מזוכיסטי העלוב הזה היה עלבון לתבונה האנושית גרידא אלמלא היה אות לעומד לבוא - אם וכאשר הדת תשתלט על המדינה, יהפכו עונשים ברברים כגון זה שאקט מגוחך זה רק מסמל לעניין שבשגרה, ממש כפי שהם באיראן - שכן הן ההלכה היהודית והן זו המוסלמית יונקות שתיהן מאותם שורשים מזוהמים של מוסר עידן-הברונזה. אני בטוח שהקוראים הדתיים של הבלוג הזה, אם יש כאלו, יחשבו שאני טועה, שככה לא תראה מדינת הלכה - הם טועים. לדברים אלו יש דינמיקה משלהם, והקנאים לעולם יגררו אחריהם את החברה.

2 תגובות:

  1. אגב, אמנון יצחק שפט שבוע שעבר אם איני טועה מישהו למלקות. האם זה אותו מקרה או מקרה נפרד?

    השבמחק