יום שבת, 27 ביוני 2009

אין להם סיכוי


אני הולך היום להפגנה בעד פתיחת חניון ספרא, ובעד חופש בעיר בכלל. לכאורה, ברור שהחרדים יגייסו יותר כוח אדם, וההפגנה שלהם לכן תהיה "מוצלחת" יותר. אך בעצם, אין להם סיכוי.

השבוע התקיים מצעד הגאווה בעיר, והנהגת החרדים קבעה שאין להתנגד לו בהפגנות מכיוון שהנזק גדול מן התועלת. ומה הנזק? חשיפת הציבור החרדי לטועבות, ולקבלת ההומואים על ידי הציבור החילוני.

אלא שכאן המצב חמור עוד יותר - כאן יש הפגנות מול אלו שכופרים בעיקר, מול אלו שדוגלים בחיי חופש וכופרים בשלטון הרבנים, בדת, ואף באלוהים. מה תהיה ההשפעה ארוכת הטווח על הציבור החרדי לחשיפה לכל אלו? לקונטרסים של "דעת אמת", לחוברות של "חופש", למודעות של "הלל", לשירים אנטי-רבניים, לגאווה ציונית חילונית....

כל עוד נלחמים החרדים מול המשטרה, אין כל סכנה להם. אך כאשר הם מתעמטים עם ציבור חילוני נחוש, הממשיך במאבק לאורך זמן רב, הסכנה עצומה. החרדים בנויים על חברה סגורה. העימות פותח צוהר, ומראה לאנשים שיש אפשרויות אחרות, אנשים אחרים הבטוחים בצידקת דרכם, דרך אחרת לחיות וחוכנה, דעת, ומוסר אחרים. לחברה החרדית אין סיכוי לשרוד את זה, ולכן להפגנות החרדים אין סיכוי להימשך - לא אם הפגנות החילוניים שמכנגד יימשכו.

החושך לעולם נסוג בפני האור. החברה החרדית החשוכה אינה יכולה לשרוד באור החברה הפתוחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה