יום שבת, 10 בספטמבר 2011

יאללה להתפקד

לא כתבתי על על העניין של המחאה החברתית עד כה, כי לא ממש היה לי משהו חכם להגיד ואני גם שקוע עד הראש בעבודה. אז מאותן סיבות אני גם לא אכתוב פוסט ארוך הפעם, אבל יש קמפיין באמת חשוב שנובע מהמחאה ואני רוצה להצטרף אליו - ולקרוא לכולם להתפקד למפלגות. הפגנות ברחובות זה נחמד, אבל מה שמשנה בדמוקרטיה זה בחירות. ובחירה בקלפי זה נחמד, אבל אתה מצביע בעצם בד"כ לעומד בראשות המפלגה, ויש לך מעט מאוד בחירה בהרכב הרשימה; וההבדל בין האידאלים והנושאים הקרובים ללבו של מנהיג המפלגה לבין אלו של שאר חברי הרשימה יכול להיות גדול מאוד, וראה מקרה אהוד ברק או שרון. אז כדי להשפיע באמת, כדי ליצור מפלגה בדמותך, שתשקף את מה שחשוב לך, אתה צריך להתפקד ולהצביע בפריימריס. רק כך נוכל לשנות באמת את סדרי העדיפויות במדינה.



בשיטת הפריימריס, רק למרכז המפלגות יש את הכוח להצביע באמת על כלל הנושאים, לבחור באמת אנשים מתאימים לייצוגם. ככול שהמרכז קטן והמפלגה בעלת השפעה, וזה המצב בכל המפלגות הגדולות בימנו, המרכז נוטה לשחיתות , סקטוריאליות ואינטרסים אישיים ולכן המפלגה חדלה מלייצג את מה שהיא מתיימרת לייצג ונהפכת בעיקר למכשיר להשגת שררה. לכן, כדי לייצב את הדמוקרטיה חייבים או מרכז חזק ואידאולוגי - וזה לא מחזיק מעמד - או מרכז גדול, שייצג לכן את כלל הציבור התומך במפלגה ללא אפשרות לאינטרסים צרים להשתלט עליו.

מכל הסיבות האלו, חייבים להתפקד. חייבים להצטרף למפלגות, ולהשפיע מבפנים. זה לא ממש חשוב איזו מפלגה. אני אישית חבר במפלגת "אור", שודגלת בכל האידאלים שלי כגון הדגש בראש ובראשונה על החינוך, כגון הפרדת דת ומדינה, ועוד. אבל אם לכם יש אידיאלים אחרים - גם אז, כדאי שהם יהיו מיוצגים נכון בכנסת וברשימת המפלגה, ולא ייפלו בשל חוסר ייצוגם ברשימה שיצר מרכז קטן בשל אינטרסים צרים. אל תתנו לקול שלכם לבחור אנשים שאתם לא רוצים לכנסת. הצביעו בפריימריס, איפה שאתם משפיעים הרבה יותר מאשר בבחירות לכנסת.

התפקדו.

תגובה 1:

  1. המחאה החברתית לא מנוהלת נכון כלל, ובסופו של דבר הייתה דמגוגיה מאוד רצינית סביב זה...

    השבמחק