יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

עדכון הספריה הבהירה

מאמר קצר על האתיקה של אריסטו מופיע עכשיו בספריה הבהירה. זה יסיים את המבוא ההיסטורי למוסר הבהיר, לבינתיים. המוסר יהווה את היסוד של לימודי ההמשך, ולכן סקירה של המוסר הבהיר נחוצה כי להשלים את החלק הזה בספרייה לרמה שתהיה מספקת. מאמר זה בהכנה, אבל לצערי ייקח עוד זמן רב. תוכן נוסף הקשור ללימודי ההמשך חסר גם הוא - כולל מאמרים מעת קאנט (נמצא כרגע בתרגום) ושפינוזה - אבל תוכן זה יוכל לחכות.

בתחום הספרות החיצונית, חסר עדיין מאמר מקורי מקיף על אפולוגטיקה, שגם הוא נמצא בשלבים מוקדמים של הכנה, על מנת שהספריה תיפתח. כמו כן נמצא בהכנה מאמר מקיף על ההיסטוריה של העם היהודי וארץ ישראל, אבל גם הוא יצטרך לחכות. גם מאמבר על קאונטר-אפולוגטיקה ראוי שיימצא פה.

החלק של היסודות מוכן כבר לפתיחה, שכן הוא מכיל מעט תורת הידיעה (אפיסטמולוגיה), מאת דיוויד יום, ומאמר מקורי על הצדקת ומהות הנטורליזם המודרני. ניתן כמובן להוסיף תוכן רב לפירוט והצדקת הנטורליזם, אבל לעת עתה זה יספיק. נשאר לפיכך רק לנקות את הדף מעט לפני הפתיחה.

החלק של הפעילות הבהירה עומד מיותם, אבל כאן יספיק יום של יצירת תוכן וקישורים לשאר האתרים הרלוונטיים כדי להשמיש אותו.

בקיצור - חסרים שני מאמרים כדי שאפשר יהיה לפתוח את הספריה הבהירה - סקירה של האתיקה הבהירה, וסקירה של האפולוגטיקה. מעבר לזה יש תוכן מקורי רב שרצוי שיופיע, ואף יותר מזה תוכן שעומד ומחכה לתרגום לעברית, שהוא (צריך להיות) לב הספרייה - אך אלו יוכלו לחכות ולהתווסף לאחר פתיחת הספריה. הן סקירה של האתיקה והן סקירה של האפולוגטיקה, ברמה ראויה, ייקחו זמן רב, ולו בשל העובדה שזמני הפנוי מועט - כך שייקח זמן רב עד שהספריה תיפתח למעשה, אני חושש. זה מה יש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה