יום רביעי, 28 בינואר 2009

ליבני? אני לא סומך עליה

היום עסקתי ב"יום מודעות פוליטית" באוניברסיטה העברית. לא שמעתי אותה שם, אך ציפי ליבני אמרה משהו שמעניים אותי מאוד:
"אני בעד שיהיו לימודי ליבה בכל בתי הספר בכל הזרמים."
גם אני בעד. זה גם, בעצם, חצי המצע (פרקטית) של מפלגת אור. אבל למה להאמין לה? בכנסת הנוכחית אישרו, לראשונה, לימודים ללא ליבה בחסות ותשלום המדינה - בהצבעה זו רק מרץ (ואופיר פינס, מעבודה) התנגדו; קדימה והעבודה נמנעו.  ח"כ מיכאל מלכיאור הציע בתגובה שהמדינה תממן לימודי-השלמה למי שמעוניין בכך; גם בחוק זה לא תמכה לא קדימה ולא ליבני. 
בכלל, התבוננות ברקורד של לבני בכנסת מראה שהנושא לא היה ממש יקר לליבה. 
אני לא מאמין שהנושא הזה יקר לליבה של ציפי ליבני. אם הוא היה חשוב לה, היא היתה פועלת למענו כבר בכנסת הנוכחית. אולי היא באמת בעד לימודי ליבה עבה לכל התלמידים, אבל יהיה קל מאוד, קל מאוד, למצוא נושא שיותר חשוב, ולוותר על העיקרון הזה. וזוהי טעות - לימודי ליבה עבים הם הראש והיסוד לכל, ללא התעקשות על כך כל מאמצינו יהיו לחינם עוד 15, 20 שנה. 
אבל אני מעודד שזהו כנראה משהו שאומרים בבחירות - זה מראה שיש רצון אמיתי בקידום לימודי הליבה, ובכפייתם אף על מגזרים המתנגדים לה (קרי - החרדים). אני שמעתי גם נציגת מפלגת העבודה מדברת על כך. העובדה שזה נאמר, וכדבר חיובי, היא מעודדת מאוד. אני רק מקווה שזה גם יתממש בעוד כמה שנים מועטות, ולא עוד כמה דורות ולאחר הרבה סבל ובורות מיותרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה