יום ראשון, 4 בינואר 2009

חוסר האחדות פוגע בלגיטימיות

איך היה נראה המאבק הצבאי היום אם לצד החיילים היהודיים היו חיילים מוסלמיים? גם פעולת צה"ל היתה אולי שונה יותר, באמת הומנית יותר, וגם הראיה של כל העניין ברמה הבינלאומית היתה שונה. אולם זה לא המצב.

אלו המתנגדים לפעולה מתחלקים לשתי קבוצות: אלו המתנגדים לכל מלחמה, ובפרט לצד המנצח בה, ואלו המתנגדים ללגיטימיות של ישראל, ובפרט מצדיקים את ההתנגדות לכיבוש. בהפגנות ברחבי תבל, הסיסמה העיקרית הינה "Free Palestine", לא "Stop the Violence" - המניע העיקרי בפועל הוא ראיה של ישראל כמדינה לא לגיטימית, והשסיבה העיקרית לכך במערב היא ראייתה כמדינה לא דמוקרטית. הכיבוש הוא הביטוי החריף ביותר של זה, אך דווקא היחס אל ערביי ישראל הוא העולה. ההתנגדות האלימה נתפסת כלגיטימית כי ישראל היא מדינת אפרטהייד, דווקא בתוך גבולותיה, ובכך היא גזענית, ורעה, וראויה רק לתבוסה.

זה כמובן פשוט לא נכון. עם כל כמה שהערבים בישראל לא נהנים משוויון זכויות פועל, זה לא פחות באשמתם מאשר באשמת הציבור היהודי, וזה לא מגיע לכדי אפרטהייד או הבדל תהומי בשוויון האזרחי - אף כי בהחלט יש לתקן את המעוות, ויש הרבה מעוות. אבל זו לו הנקודה. הנקודה היא כי חוסר יכולתה של ישראל להעניק לאזרחיה הערבים תחושת שייכות ואחדות עם המדינה מחלישה את ישראל מבחינה אסטרטגית, מחלישה אותה לעומת אויביה כדוגמת החמאס וגבירתו, איראן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה