יום ראשון, 8 בפברואר 2009

מהפך? לא, לא נראה לי

השתתפתי היום בסרט קצת מביך. כל המפלגות הקטנות שלא עוברות את אחוז החסימה התאחדו כדי להפיק סרט הקורא, למעשה, "למגר את שלטון הרשע". אלא שאני חושב שזה קצת נאיבי - הבעיה היא בראש ובראשונה בבוחרים, לא בנבחרים (הדמוקרטיה היא שיטת ממשל שבה העם מקבל את הממשלה שמגיעה לו...), וגם הקריאות כנגד הנבחרים אינן כה מציאותיות. ברור למשל כי אלו שבשלטון ילוו על ידי לוביסטים עשירים - ואלא למי הם יציקו, למי שלא בשלטון?

אף על פי כן, הצטלמתי. אחרי הכל, אין לי ממש שום דבר נגד להלחם כנגד "המושחתים" או בעד "התינוקות העניים" וכל הלאה - זה לא שכל הדברים האלו לא בסדר. זה פשוט נראה לי קצת סיסמאתי ושיטחי. נו טוב.

לפחות פגשתי הרבה אנשים אידיאליסטים וטובים, וגם אם יש לי אי הסכמות עמם אני חושב שסך הכל מדובר בקבוצה של אנשים שרוצים לעשות הרבה טוב - וודאי הרבה יותר טוב מחלק גדול מהפולטיקאים שכן ייבחרו לכנסת.

לא יצא לי לומר משפט משלי שם, כי לא החלטתי מה לומר. אבל אם הייתי אומר, הוא היה כזה - "אני קורא לכל חברי הכנסת, להפסיק להגן על הכסא שלהם ולאפשר הסכם עודפים גם למי שלא עוברים את אחוז החסימה כדי שרצונו האמיתי של הבוחר יוודע". עם כל הסיסמאות הגדולות, אני חושב שהדבר הכי חשוב זה הנוהלים והנורמות של השלטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה