יום שלישי, 12 בינואר 2010

הסיבה לסחיטה הדתית

נחמיה שטרסלר כתב כתבה טובה, מני רבות, על כמות הכסף שש"ס מעבירה לנאמניה. הוא מדבר על כך שפותחים מועצות דתיות ללא שום צורך כדי לספק משרות, שעולות כסף רב ולכן מחייבים רשויות מקומיות (אחרות, אם הישוב עני!) לשלם עבורן, ועל חוק הג'ובים שקוצץ "רק" למתכונתו המקורית (מתן משרה לסגן-שר של ש"ס ושל יהדות התורה בירושלים). הוא מדבר גם על הניסיון של ש"ס לאסור על הקמת בתי עסק שאינם פתוחים בשבת, ולאסור על מכירת חמץ בפסח. הכל נכון, אבל המסקנה שלו אינה מדויקת. הוא כותב,
יש להפנות את הביקורת למי שנתן לש"ס את הכוח הזה, למי שנכנע לה בכל נושא, למי שנתן לה את כל המשרדים האזרחיים הקובעים את איכות חיי הציבור - משרד הפנים, משרד השיכון והמשרד לשירותי דת - וכך אפשר לה לסחוט יותר, להגדיל את כוחה ולפגוע ברוב החופשי. כי "לאו עכברא גנב אלא חורא גנב", ונתניהו הוא שסיפק לש"ס את החור הגדול ביותר שהיה לה מעולם, והיא מסוחררת מרוב עוצמה וכוח.
אבל האשמה אינה בנתניהו. מי שנותן לש"ס את כוחה הוא אותו "הרוב החופשי", שבמקום לעסוק בנושאי פנים מצביע שוב ושוב על נושאי חוץ ובטחון. לכן הוא מעלה מנהיגים החושבים על נושאים אלו, ומוכנים בשביל להגן על בטחון המדינה להקריב את המדינה שיש להגן עליה. הציבור, שאינו דורש ממנהיגיו חשיבה ארוכת טווח אלא ססמאות ריקות מתוכן ופשרות קצרות רואי, שאינו דורש חינוך והשקעה בתשתיות אלא בטחון והשקעה בצבא, שאינו שומר מכל משמר על כספו שלו אלא נותן לכל אחד לעשות בו כבשלו, שאינו שומר על החופש מכפייה דתית מכל וכל ואינו דורש את הפרדת הדת מהמדינה. נתניהו הוא רק סימפטום, ואם ייפול יבוא אחר ויעשה את אותו הדבר, כי בדמוקרטיה העם מקבל את השלטון שמגיע לו.

בקיצור, יש רק מסקנה אחת - יש להחליף את העם.

לא, רגע...

2 תגובות:

  1. ש"ס מתנהלת באופן קלוקל מיום הקמתה, אך מאז דשנות העבודה היא היחידה שמכריזה על מצע סוציאליסטי, משם מגיעים המנדטים.
    הסחיטה אינה דתית, אם היא משהו אז היא סחיטה ש"סניקית ואם נרחיב מעט אז היא סחיטה פוליטיקאית (כי פוליטיקאי נקי זה כמו ביוב של שושנים). פשוט הפרענקים האלו מעולם לא למדו להסתיר את מעשיהם מספיק טוב.
    אז לכתוב סחיטה דתית זה קצת פופוליסטי, בעיקר שכשעל כל ש"ס יש יד שרה.

    השבמחק
  2. מסופקני אם המצב הפוליטי הנוכחי יכול להוות לנו אלטרנטיבה סבירה מבחינת נקיון כפים ושחיתות, לא מזמן אמר מי שאמר "נטל השחיתות כנטל הביטחון". אנשים לא חושבים שאם הם יצביעו עבור שינוי שחרתה על דגלה לשאת את לפיד החילוניות החפשית, הם לא ישלמו פתאום איזה 700 מליון ש"ח כמס פוליטי לתמיכה תקציבית.
    איננני יודע מהם המניעים של מצביעי ש"ס, אבל כאמור שחיתות בישראל 2010 זה הדבר האחרון שירתיע אותם, לצערנו.

    השבמחק