יום שישי, 22 במאי 2009

בין השיטין


1. אני גר בבית-הכרם, בירושלים. לאחרונה עלה קצת לכותרות המאבק שמתרחש כאן נגד הקמת עוד מקווה. אני חושש שהמאבק לא ממש איתן. איני רוצה לרפות את ידי המתנגדים, אבל הם לא ממש מצליחים לגייס את השכונה. אני חושב שזה נובע מאדישות - לחילוניים לא באמת אכפת אם יהיה עוד מקווה או לא. יהיה אכפת להם בעתיד, כאשר יתחילו להמיר את דת ילדיהם או לקרוא לנשים ללכת בלבוש צנוע וכן הלאה - אבל אז כבר יהיה מאוחר מדי. הבעיה היא שבעוד החרדים מאורגנים סביב מנהיגים מרחיקי ראות, החילוניים לא רואים ממטר. 
עוד מחשבה שעלתה בי לנוכח העניין הוא שאין לחילוניים מוסדות מקבילים. למה אם מותר לדתיים לדרוש מקווה לשכונה, לא צריך שיהיה גם קונסרווטוריום לחילוניים? צריך לעשות משהו בנושא, משהו יותר רציני מהמתנ"סים שאינם אלא חוגים פרטיים.
ולהלן, תמונות מההפגנה. אני מעריך כ-60 אנשים, למרות שההערכה הרשמית זה "מאות":
2. נראה שיש תוכנית סודית להרחבת סמכות בתי המשפט החרדיים. כך מאמר המערכת ב"הארץ"
עובדה היא, כי בשנים האחרונות גוברת תביעת המפלגות הדתיות ובתי הדין הרבניים עצמם להרחיב את סמכויות הדיינים. תחילה בתחום דיני האישות, שממילא נתון בידיהם, ואחר כך, כנובע מההרחבה בדיני האישות - בכל התחומים האזרחיים. עובדה חמורה מזאת היא ההד שהתביעה מוצאת בממשלה. 

...העימות בין מערכת המשפט, או במלים אחרות המדינה, ובין המערכת הדתית האורתודוקסית מחריף בתחומים נוספים ומשקף התערערות מטרידה של הסמכות הממלכתית ושל החוק בישראל. כך, למשל, בתחום הגיור הכיר בג"ץ בגיורי חו"ל של הזרמים שאינם אורתודוקסיים - הרפורמים והקונסרווטיווים - וחייב את המדינה לרשום אותם כגיורים לכל דבר. ואילו מערכת הגיור הרשמית - מינהל הגיור ובתי הדין הרבניים - עושה הכל כדי להכביד על המבקשים להתגייר ומערימה קשיים על מי שכבר התגיירו, ומשרד הפנים מעכב את הרישום. קשה להשתחרר מן הרושם, כי הממסד הרבני כבר השיג חלק ממטרתו וכי ניכרת פגיעה במערכת המשפט. 

טוב עשה נאמן, שהכחיש את הכוונה לנסח את החוק ואמר שהוא מתנגד לו. אפשר לקוות עתה, כי אכן יעמוד בפרץ ויגונן על המערכת הממלכתית שעליה הופקד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה