יום ראשון, 24 במאי 2009

קישורים

1. רועי צנזה מבקר, בצדק, את הדיווחים על הצלחה בפסיכומטרי של הדתיים כשימוש לרעה בסטטיסטיקה.

הסקר הזה הופך מאד רלוונטי כשרואים את המחלוקת לגבי `הישיבות הקטנות`. אלו תיכונים תורניים, שאינם מחויבים ללמד ולו שמץ ממקצועות הליבה. משרד החינוך התנער מאחריותו כלפי תלמידי הישיבות הקטנות, ומסר את גורלם בידי האל, פשוטו כמשמעו. הדעה הרווחת בציבור החילוני היא שהחרדים המסיימים את לימודיהם בישיבות הקטנות, לא יוכלו להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בחברה. והנה מראה הסקר כי דווקא החרדים שבאותו קורס הוציאו ציון ממוצע גבוה יותר מכלל הארץ. הכיצד?

מה הטריק כאן? טוב, זה ברור. אם אתה מסתכל על מספיק ניסויים וסקרים, תוכל תמיד למצוא את האחד שמתאים בול למה שרצית להראות. ...

הבעיה השנייה והגדולה עם הסקר היא האנשים המשתתפים בו, מה שנקרא `המדגם`.

כל זה טוב ויפה, אבל יש עוד בעיה עם הסקר: הציבור, ובייחוד הדתי, שלא יודע מספיק מתמטיקה כדי לדעת את כל זה.

2. פרופסור יוני ינאי פרסם דעה הקוראת לשירות צבאי מלא לדתיים לאומיים,

עמותת חופש פונה לציבור זה כי תהיה לו התעוזה לנקוט בצעד הבא ולגרום לכך שחמישים אחוז משורותיו המשתמטים משירות ילכו במסלול דומה: הכוונה היא לנשים....

כצעד נוסף לתרומה שלמה לקיומו של עם ישראל יש לדאוג שהחיילים הדתיים יתרמו לעם ישראל את כל 36 חודשי השירות בדומה לחיילים החילוניים ואת הצורך בעיסוקים נוספים כמו לימוד התורה הם יגשימו לאחר האימונים ובחופשות קצרות שינתנו להם כמו לאחיהם החילוניים בעלי צרכים מיוחדים וכמו שעשו אבותינו במשך הדורות. דוגמא בולטת היא הרמב"ם: הרופא שעשה עבודה הלכתית ענקית לאחר שעות העבודה.

אין אנחנו כמובן מתעלמים מהבעיה הכאובה של החרדים ושאר משתמטים למיניהם אבל מצאנו לנכון להאיר בעיה בציבור הדתי ציוני החש שהוא נותן מעל ומעבר לתרומת החילונים אך עדיין צל גדול מאפיל על תרומתו.

ממש כך. אבל אם יותר לי גם בקשה - זה שאתם מרשתים בצבא, לא הופך אותו לצבא דתי, אז בבקשה תפסיקו כבר לכפות את הדת שלכם על הצבא שלי. אני משרת בצבא ההגנה לישראל, לא בצבא הקודש היהודי. תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה