יום רביעי, 28 במרץ 2012

שקרים חסודים בשירות הנאצים


[הערה: אמיר הוסיף כמה הערות למטה שכדאי לקרוא, שמבקרות את הנאמר בפסקה השנייה.]

אחד המיתוסים המעצבנים שרווחים בקרב הדתיים הוא שהיטלר היה אתאיסט, הנאציזם היה משטר אתאיסטי, וכל הרצח והעוול שהנאצים גרמו משויך לפיכך לאתאיזם.


כמובן שהאמת ההיסטורית הפוכה. הנאציזם התנגד לאתאיזם, אותו הוא זיהה עם הבולשביזם היהודי ועם ניוון מוסרי-רוחני. תנועות אתאיסטיות הוצאו מחוץ לחוק, וראש אגודת ההוגים החופשיים הגרמנית, מקס סיברס, הוצא להורג (ו"בצדק" - הוא התנגד בעוז לנאציזם). הנאציזם לעומת זאת הבטיח את זכויות הוותיקן בגרמניה, הקים זרם נוצרי חדש של "נצרות גרמנית", ו"נצרות חיובית" היתה חלק מהדוגמה הרשמית של המפלגה. היטלר החשיב את עצמו כממלא את רצון האל, הנאציזם אזכר את האל תכופות, ועל גבי אבזמי החגורות של החיילים הגרמניים היתה חקוקה הסיסמה "אלוהים איתנו". הנאציזם היה יותר תנועה נוצרית מאשר תנועה אתאיסטית.


מאיפה מגיע המיתוס הזה? ייתכן שזה פשוט השלכה על "הגרוע ביותר" (האתאיסט) את "הגרוע ביותר" (היטלר). אבל אני חושד שכמו הרבה מהתעמולה החרדית, הוא מגיע שלא מדעת מתוך תעמולת הנוצרים האוונגליסטים בארה"ב. הנוצרים טוענים זה זמן רב שהיטלר לא היה נוצרי, וזאת על סמך ציטוטים משיחות סלון [שיחות שולחן] של היטלר, שפורסמו לאחר המלחמה. במהדורה האנגלית, מצוטט היטלר למשל כאומר ש
"העידן שלנו לבטח יראה את סופה של המחלה שהיא הנצרות"
דחיית הנצרות אינה זהה לאתאיזם, אבל הקפיצה מזו לזה היא טבעית לפונדמנטליסטים הנוצרים. ומכאן קצרה הדרך להעברת המיתוס גם לקהילה היהודית האורתודוקסית.


אלא שההיסטוריון ריצ'רד קאריאר הראה שהתרגום האנגלי מבוסס על התרגום הצרפתי מאת פרנקואה גנוד, צרפתי נוצרי פרו-נאצי שללא בושה עיוות את דברי היטלר. למשל, הרישומים המקוריים, בגרמנית, של הציטוט הנ"ל אומרים ש-
"מעולם לא מצאתי עונג בהתאכזרות לאחרים, למרות שאני יודע שאין זה אפשרי לקיים את עצמך בעולם ללא כוח. החיים ניתנים רק לאלו שנלחמים הכי חזק. זהו חוק החיים: הגן על עצמך! בזמן שבו אנו חיים נראה שרעיון זה מתמוטט. זה עדיין יכול לקחת 100 או 200 שנה. צר לי ש, כמו משה, אני יכול רק לראות את הארץ המובטחת מרחוק."

מעניינת במיוחד הצדקתו של גנוד למעשיו. על פי עדות של דיוויד אירווינג (בעצמו מכחיש שואה) גנוד ניסה למכור לו אמירות מפוברקות של היטלר, ולאחר שנאלץ להודות שזהו זיוף אמר "אבל זה מה שהיטלר היה אומר, לא?". נראה שגנוד חשב שראוי שהיטלר היה מתנגד לנצרות, ולפיכך פרסם את "שיחות הסלון" של היטלר עם עיוותים כדי לשרת את המטרות התאולוגיות-אידאולוגיות שלו. הוא עסק בשקרים חסודים - שקרים לשם שמיים.


שקרים חסודים כאלו לא מוגבלים לדברי היטלר. זה איך שנוצרים ספרי קודש. מה שמבדר זה שהאורתודוקסים מסרבים להכיר בכך, למרות שהטקסט הקדוש שלהם עצמם אומר ורומז במקומות רבים על שינויים כאלו,
אֵיכָה תֹאמְרוּ חֲכָמִים אֲנַחְנוּ, וְתוֹרַת יְהוָה אִתָּנוּ; אָכֵן הִנֵּה לַשֶּׁקֶר עָשָׂה, עֵט שֶׁקֶר סֹפְרִים. (ירמיהו פרק ח פסוק ח)
ולמרות שההלכה שלהם עצמם תומכת בשקרים חסודים, למשל מתוך הסברי הרב יובל שרלו:
"מותר לשקר כדי להעמיד דבר תורה … תופעה נפוצה בגמרא היא הבאת דברים בשם אדם אחר כדי שיתקבלו להלכה … ישנם מצבים שהחובה להתרחק מדבר שקר נדחית. תנאים הכרחיים לפסיקה בעזרת מצבים אלו הם: 1. מניע של יראת שמים, 2. זהירות מחילול שם אפשרי …"
אבל איכשהו אנחנו אמורים להאמין שדברי הקודש לא עוותו מתוך "יראת שמים", או יוחסו למשה "כדי שיתקבלו להלכה". נכון.


כדי שלא חלילה אסיים בנימה חיובית זו, אוסיף שלמרות שזה מאפיין של דתות בכלל ודתות פונדמנטליסטיות כגון היהדות האורתודקסית בפרט, הרי ש"שקרים חסודים" יכולים לנבוע גם מאידאולוגיות אחרות. דוגמה מפורסמת היא משפטי מוסקווה, שבה בחלק מהמקרים (בעיקר בתחילה) הנאשמים הודו בההאשמות המפוברקות, בין השאר, למען בריה"מ. דוגמה בנאלית אך קרובה יותר היא מקרה שפורסם לאחרונה שבו מישהו פרסם ווידאו שמראה חרדי מכה את ביתו, אך הסתיר פרטים שמראים שהאב המכה כלל אינו חרדי ישראלי, "במטרה לחזק שנאת חרדים".


צריך להתרחק מאידאולוגיה קיצונית בכלל; מהיהדות רק בפרט. לדבוק באמת, רבותי, לדבוק באמת.

[פוסט זה נערך קלות ב-28 במרץ, להבהרה ותיקון כתיב]

14 תגובות:

  1. אהה סוף סוף עדכון :)
    נהדר. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך. אני ממש מתבייש בחוסר העדכונים שלי, אבל החיים האמיתיים פשוט לא מותירים לי זמן...

      מחק
  2. אני לא חושב שיש משמעות לדיון אם היטלר היה דתי או אתאיסט.
    אם נגלה שהיטלר היה אתאיסט, האם אתאיסטים ינטשו את דרכם?
    אם נגלה שהיטלר היה מאמין האם דתיים ינטשו את דרכם?

    דוקינס מסכם בספרו "יש אלוקים?" את הדיון על היטלר בכך שאי אפשר לדעת באמת אם היטלר היה מאמין או אתאיסט.

    לדעתי היטלר היה אתאיסט, אבל אני לא מסתמך על ציטוט כזה או אחר שלו.
    אני חושב שיש רף מסוים בסקאלה של מעשים שאם אדם עובר אותו אז אפשר לומר שהוא לא מאמין באלוקים, או בשפתנו : "אין לו אלוקים".
    "רצח עם" נמצא הרבה מעל הרף הזה.

    *יהודים שביצעו "רצח עם" (שאול או דוד) עשו זאת בציווי ברור של אלוקים
    וכנראה לאחר שקיבלו "צפייה" ב"אורים ותומים" שיראה את נחיצות המעשה.

    השבמחק
  3. אני לא יכולתי למצוא דוגמה טובה יותר לכשל "שום סקוטי אמיתי" אילו המצאתי כזו, יהדות. תודה.

    כל העדויות הן שהיטלר היה נוצרי. כל העדויות הן שרובם המכריע של הנאצים היו נוצרים מאמינים. כל העדויות הן שרובם המכריע של כל האנשים שאי פעם ביצעו רצח-עם היו דתיים שהאמינו באל כזה או אחר. כל העדויות הן שרובם המכריע של היהודים שביצעו רצח עם, בפרט, היו יהודים מאמינים שלא סבלו מהזיות סכיזופרניות דווקא, אלא נשמעו לדעת מנהיגים ודוגמה דתית כרגיל. זה כולל את העדות המקראית. אבל למה לבלבל את עצמנו עם עובדות ולהסיק את המסקנות העולות מהן, אם אנחנו יכולים לקבוע את התשובות מראש ולהמציא "אורים ותומים" ושאר ירקות כאוות נפשנו?

    השבמחק
  4. לא יודע אם הנאצים היו נוצרים מאמינים, אבל כנראה שהרצח עצמו לא נבע מצו אלוקי. הם עשו את זה מרוע טהור. אני גם לא יודע איזה סוג של "נוצרים מאמינים" הם היו. . .
    "יהודי 'מאמין' רפורמי", הוא לא כמו "יהודי מאמין".
    הרצח עצמו היה כנראה "רצח אתאיסטי".
    זה בניגוד, למשל, למוסלמי שהתרסק על מגדל התאומים שכן חושב שהוא מקיים צו אלוקי.

    לגבי ה"אורים והתומים", ברור שלא לכל אחד היתה בעבר יכולת להתנבא, אבל מספיק שלמנהיגים היתה את הנבואה, אז כל העם יכול היה לסמוך עליהם.
    אני מאמין שהקב"ה לא יכול לבקש מאיתנו לבצע היום מצוות כמו "מחיית זכר עמלק" בלי שיש נבואה בעם.

    אגב, רוב האנשים שביצעו רצח עם כזה או אחר אולי היו מאמינים (לא בדקתי את זה), אבל זה בגלל שקרנו של האתאיזם עלתה רק בשנים האחרונות. אז אין לנו פה פרספקטיסה רצינית כדי לערוך השוואה.

    אני מאחל חג כשר ושמח לך ולמשפחתך.
    אנא, הישמר מלאכול חמץ בפסח, זה מטמטם את הלב ואת הראש.

    השבמחק
  5. הנאצים בפירוש האמינו שהם מקיימים את רצון האל. אולי לא בדיוק צו אלוקי, אבל בהחלט הגשמה של הרצון האלוהי. זה לפחות מה שהם טענו, ויש לשער שרובם האמינו במה שהם אמרו. אה לא, בעצם, למה לעשות את זה, כשאפשר להחליט מה הם האמינו מראש?

    תרבויות אנושיות ככלל לא מבצעות רצח עם רק כי למנהיג יש נבואה. אבל היהודים - אה, זה שונה. נו-באמת. זו גזענות. כאמור, הייתי אומר לך לקרוא את התנ"ך כדי לראות שאותם המנהיגים שציוו על רצח עם וטיהור אתני לא תמיד היו נביאים ולא עשו זאת מתוך נבואה ישירה אלא מתוך מסורת דתית - אבל למה? הרי אתה תמיד תמציא תירוצים [או תקבל כל תירוץ שהמציא מישהו אחר] שיעוותו את מה שכתוב שחור על גבי לבן.

    הקב"ה לא יכול לבקש מאיתנו כלום, כי הוא לא קיים. אבל כל מה שצריך זה כמה פיגועים ונסיבות פוליטיות שיאפשרו זאת, והיהודונאצים ישמחו לבצע טיהור אתני קטן בארץ הקודש שלהם. אילו היתה זאת אפשרות מעשית ולו בדוחק, הם גם לא היו מהססים לקבוע סופית שהערבים הם עמלק [קביעות מהוססות כאלו, או קביעות כאלו בשוליים, לא חסרות] וללכת לפתרון הסופי. אם אתה חושב אחרת, אתה משלה את עצמך. לא צריך שום נבואה ושום בטיח. זה הטבע האנושי - ובדיוק בגלל שאתה מייחס את מעשי הנאצים ל"רוע טהור", ושאתה גזען, אתה תעשה בדיוק כמוהם כשנסיבות יתאימו לכך, ואפילו לא תראה בכך צביעות (מה, הרי להם לא היה ציווי אלוהי להשמיד את עמלק!).

    באשר לזה שהרוב היו מאמינים ברוב הדורות אתה צודק, ובדיוק בגלל זה יש לנו בסיס מעולה לקבוע שניתן בהחלט לבצע רצח עם וגם להאמין באל. לא טענתי לפרספקטיבה, אלא רק לסתירה של העמדה הקיצונית שלך, שלא מתיישבת עם רוב רובה של ההיסטוריה.

    אני מאחל חג שמח ולא כשר לך ולמשפחתך. אנא, נסה לאכול מזון לא כשר, כי באמת שנראה שכל הכשרות הזו מטמטמת לך את הלב ואת הראש. וחבל.

    השבמחק
  6. "אולי לא בדיוק צו אלוקי, אבל בהחלט הגשמה של הרצון האלוהי. זה לפחות מה שהם טענו, ויש לשער שרובם האמינו במה שהם אמרו."

    אם יש לך זמן, תוכל להפנות אותי למקור שמאשר את הקטע הזה?

    ממה שאני קורא בויקי (מקור אובייקטיבי לחלוטין), בערך "נאציזם", בתתי הערך "האידיאולוגיה הנאצית" ו - "עקרונות יסוד באידיאולוגיה הנאצית", אין שום אזכור להגשמה של רצון אלוקי, בטח ובטח שלא בתור מניע, אבל אפילו לא כבדרך אגב.

    אולי יעניין אותך במיוחד הקטע הבא :

    "אנטי-נוצריות - האידאולוגיה הנאצית הייתה במהותה אנטי-נוצרית. הנאצים יצאו נגד העקרונות האוניברסלים של הדת הנוצרית כמו השוויון בין כל בני האדם שנבראו על ידי האל, וראו בהטפתה של הכנסייה לאהבה ולעזרה לחלשים סוג של חולשה וניוון."

    שוב, כפי שנראה לי, גם אם הנאצים האמינו, כנראה שהם האמינו בסוג ""אלוקים"" אכזר, זה אפילו לא אלוקי הנצרות.
    המקורות שהבאת, שמראים על זרמים חדשים בנצרות שהנאצים הקימו, לא עושים עלי רושם.
    זה כמו שארגון "דעת אמת" יקים ארגון שיקרא "יהודי דעת אמת", יבצע רצח עם, ואחר כך אנשים יאשימו את העם או הדת היהודית (המקורית) רק בגלל שדעת אמת צרפו את המילה "יהודי" לשמו של הארגון שלהם. זה מגוחך.

    השבמחק
  7. יהדות -

    אין לי שום כוונה לבזבז זמן על מחקר בשבילך. למיטב זכרוני, זה היה המצב כשעשיתי את המחקר. היטלר מצוטט בפירוש כאומר זאת, והוא היה הנשמה החיה של הנאציזם; המפלגה הנאצית היתה גמישה יותר, אבל הבון-טון היה זהה לאמרות המנהיג; וכמובן שהבישופים למיניהם בגדול (עם יוצא מן הכלל אחד בולט) גם כן חשבו שאלוהים אתם, כפי שהם תמיד חושבים; וכמובן יש את אבזמי החגורות שאומרים בדיוק את זה.

    וויקי אינה מקור אובייקטיבי בנושאים טעונים, בייחוד לא הוויקי בעברית (שהיא ירודה הרבה יותר מזו באנגלית). אבל אכן הדת לא היתה "עקרון יסוד" באידאולוגיה הנאצית, וכנראה גם לא מניע עיקרי, אלא רק גלגל עזר נוסף.

    הרעיון שהאידאולוגיה הנאצית היתה אנטי-נוצרית הוא מגוחך, ומראה היטב את חוסר האובייקטיביות של המקור שלך. כאמור, המשטר הנאצי כונן את ההסכם עם הכנסייה הקתולית, הסכם שחל עד היום, הקים תנועות נוצריות, ועוד. הנצרות אינה זהה לאידאולוגיות כגון "שוויון בין כל בני האדם", כפי שיעידו אינספור הנוצרים הגזעניים בארה"ב, וגם הטפה לעזרה לחלש לא בדיוק סלע-מחצבתם של נוצרים הנוצרים הימניים בארה"ב. אלוהי הנצרות זה מה שהנוצרים אומרים, לא מה שאתה או מי שכתב את הפסקה הזו בוויקיפדיה היה רוצה שהם היו אומרים, וחלק גדול מאוד מהנוצרים בכל הזמנים האמין באל אכזר (אם כי לא אכזר כמו האל היהודי, אני מודה).

    ומי האשים את הנצרות ברצח-העם? אני אפילו לא מאשים את "היהדות". אני רק טוען כנגד טענתך המגוחכת ששום "יהודי אמיתי" או "מאמין: לא יבצע רצח עם, אלא בציווי אלוקי ישיר. זוהי פשוט שטות שמתעלמת מההיסטוריה, מהמקרא, ומהשכל הישר.

    השבמחק
  8. יש גם אתר שמתעסק בכך:
    http://www.nobeliefs.com/Hitler1.htm

    ויש גם
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gott_mit_uns

    שמעתי לא מזמן תוכנית טלויזיה ובה אבי רט טוען ש"כל הדיקטטורים היו אתיאיסטים", ומביא כמובן את סטאלין והיטלר כדוגמא. כל כך מגוחך.
    מילא לא לדעת היסטוריה, אבל לפחות שיסתכל על הדיקטטורים בני זמננו. חמינאי אתיאיסט? בכלל, בדיקטטורות שנותרו היום רוב השליטים מאמינים באל כלשהו, בדרך כלל באללה.

    השבמחק
  9. לכותב המאמר

    חבל שאתה מוליך שולל את הקוראים ומביא נתונים היסטוריים לא נכונים בעליל

    היטלר ימ"ש היה רחוק מאוד מלהיות נוצרי אדוק וכל ה"ראיות" שהבאת לא מראות על אמונה חזקה בנצרות אלא על אופורטוניזם לשמו שכן הוא ידע שהוא לא יכול למגר לחלוטין את הנצרות הכה מושרשת בציבור והוא ניסה "לביית" אותה בכדי שהממסד הנוצרי לא יפריע לו ושהוותיקן לא יפריע לו

    להיטלר היו כמה התבטאויות שדווקא שיבחו את האיסלם ושבהם הוא מצר על כך שהאירופאים אימצו את הנצרות "דת החסד" ולא את האיסלם שהוא ראה בה את "דת הכח" כך למשל מובא ב"בתוככי הרייך השלישי" של אלברט שפאר שהיטלר אמר לו שהפספוס הגדול של אירופה הוא ההפסד של המוסלמים בקרב טור[הקרב בשנת 732 בצרפת בו המוסלמים נסוגו ולא התקדמו יותר צפונה מספרד ברחבי אירופה]שאילולא כן אירופה כנראה הייתה מוסלמית ולא נוצרית

    כך גם היטלר גילה הערצה לפנאטיות של "הדת היפנית" והוא התאנח מדוע עמי אירופה בחרו לא בשתי הדתות הללו אלא בנצרות

    היטלר בחר להתבטא בכל מיני התבטאויות שיתאמו את כוונותיו הפוליטיות

    בקיצור:השתמשת בחלקי ציטוטים ובנתונים סלקטיביים בכדי לתאר את המציאות כמו שרצית בדיוק כמו הדרך בה אתה ודומיך מאשימים את המחזירים בתשובה

    תחשוב על זה

    השבמחק
  10. כהמשך לתגובתי הקודמת אראה לציבור הקוראים הנכבד איך כותב המאמר מנסה להביא ראיות לאידיקות הדתית של הנאצים ואותם ראיות לכאורה ממש לא מראות את מה שהכותב מנסה לומר באופן די מביך על נושא שניכר שהוא כלל לא מבין בו:

    1.בתגובה למעלה כבר כתבתי שההסכם עם הוותיקן וייסוד זרמי הנצרות ה"ארים" לא הגיעו מתוך אדיקות בנצרות אלא מתוך רצון "לביית" את הממסד הכנסייתי שהיטלר ידע שיש לו כח על ההמונים שקשה להתעלם ממנו ולכן בכדי שממסד זה לא יעשה לו יותר מידי בעיות[והוא דווקא עורר שערוריות ציבוריות כמו במחאה נגד תוכנית ה"אותנזיה" ל"המתת חסד" של בעלי מוגבלויות ופיגור שכלי]ומה לעשות שגם משטר דיקטטורי לא חסין מפני מחאה ציבורית תקיפה מידי היטלר כרת ברית עם הותיקן ועם הכנסיה הקתולית בגרמניה מתוך מניעים פוליטיים

    -וכהערת אגב גם נפוליאון בונאפרטה שלא היה אדם דתי במיוחד כרת ברית עם האפיפיור מתוך מניעים פוליטיים ביודעו את הכח של הכנסיה הקתולית ותוך כדי שהוא דאג שבהכתרתו לקיסר לא האפיפיור יניח לו את הכתר על ראשו וגם סטלין האתאיסט במוצהר שפתח לרווחה את הכנסיות בזמן מלחמת העולם השנייה כי הוא ידע שזה יעלה את המוראל שניהם[נפוליאון וסטלין]לדתיים יחשבו???-לכן הדוגמאות הללו של הכותב הן במחילה הוצאה מהקשר ברור של הדברים .
    2.מאסרו והוצאתו להורג של מקס סיברס-לא היו בגלל היותו אתאיסט אלא בגלל היותו קומוניסט ומתנגד משטר ושנאתו של היטלר לקומוניזם לא הייתה בגלל מרכיבה האתאיסטי המודגש אלא בגלל שאיפתה המוצהרת בשוויון בין בני אדם ובאחווה גלובלית שמבטלת את העניין הגזעי ובגלל עוד סיבות. האתאיזם לא שיחק תפקיד בכך שסיברס היה קורבן של המשטר הנאצי.

    3.הכיתוב "אלוקים איתנו" באבזמי החגורות של חיילי הורמאכט-לא מדובר בחידוש של הנאצים אלא בכיתוב שכבר היה קיים במדי הצבא הגרמני כבר במלחמת העולם הראשונה תחת הקייזר וילהלם השני והנאצים לא ביטלו אותו הן מהסיבות שתיארתי בסעיף 1 בתגובתי כאן ובתגובתי הקודמת והן משום שמכל המססדים בגרמניה הנאצית המססד האוטונומי ביותר היה הצבא שהיטלר דאג לא להסתכסך עם הגנרלים יתר על המידה למרות שלא מעט מהם הגיעו מה"אצולה הישנה" הפרוסית שלא כל כך אהדו את היטלר בלשון המעטה אך היטלר היה תלוי בהם וכך גם בצבא נשמרו מסורות טקסיות ונהלים קדם נאציים שכובדו ולמרות שחיילי הצבא נשבעו אמונים להיטלר ההצדעה הנאצית במועל יד לא הייתה מחייבת עד כמעט סוף המלחמה![מאז קשר ה20 ביולי 1944 למניינם של הגנרלים שנכשל גברו החשדות בממסד הצבאי והפיקוח על נאמנות למשטר התהדקו]בצבא עד יולי 44' למניינם הייתה נהוגה ההצדעה הצבאית הרגילה
    כך שראיות מהנעשה בוורמאכט לא מראות תמיד על ההשקפה הנאצית כי כאמור הוורמאכט קיבל אוטונמיה יחסית לפחות מהמשטר. באס אס למשל שהיה ממסד נאצי מודגש לעומת הצבא הסדיר חבריו נדרשו לעזוב את הכנסיות שהן השתייכו אליהם ולהצהיר על כך!

    אסכם ואומר שאכן שאלה שעדיין לא פטרו אותה כל צורכה היא האם היטלר היה מאמין או אתאיסט שכן היו לו אמירות אישיות-שמשיח לפי תומו ולא אמירות לציבור וכד'-שדיברו על הייעוד מהבורא ולפעמים הוא התבטא בייעוד של "הגורל" וקשה לדעת אפוא מה היו דיעותיו האישיות.

    מה שכן בניגוד לדברי מחבר המאמר כאן מה שבטוח שנוצרי היטלר לא היה ומה שמגוחך במאמר הזה שהכותב ללא בושה מביא כל מיני "ראיות" מהשרוול בנושא שרואים שהוא לא העמיק בו ובכך הוא משלה את ציבור הקוראים והעיקר להיכנס קצת בדתיים ולהתנגח.

    מדובר באותו כותב כמובן שלעג בפוסט אחר לספר "אלוקים משחק בקוביות" של הרב ד"ר מיכאל אברהם בהצהרה שהוא לא קרה אותו ובצדק המגיבים מחו על כך

    כנראה שהכותב כאן אוהב לדבר על נושאים שהוא לא מבין בהם

    יזהרו הקוראים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אמיר. הנאמר על הנצרות אינו אלא פתיח, שאינו נוגע לעיקר הפוסט, ואני מודה שלא חקרתי אותו עמוקות. אני מקבל את הערותיך ושסביר יותר, אולי, שהיטלר היה דאיסט מאשר נוצרי, וייתכן גם שהנאציזם היה במסלול התנגשות עם הנצרות. אציין רק להגנתי שכתבתי בקצרה, ומסקנתי "הנאציזם היה יותר תנועה נוצרית מאשר תנועה אתאיסטית" בכוונה נוסחה כך; הנאציזם לא היה תנועה נוצרית, הוא רק היה *יותר* תנועה נוצרית מאשר תנועה אתאיסטית. עדיין, לכל הפחות היה עלי להיות יותר זהיר ובייחוד האזכור של הרג מקס סיברג אכן מטעה ביותר.

      בכל אופן, אוסיף הערה בראש הפוסט שמפנה להערותיך. תודה.

      מחק
  11. יאיר רזק,על לא דבר, שמחתי ליידע על הנושא ואני שמח שקראת בעיון את הדברים

    אני מצטער על הטון הנרגז משהו בתגובותיי שהגיעו מהעובדה שבמאמר שמטרתו לצאת נגד מה שנטען כהטעיית הציבור [לשיטתך]היו טעויות בולטות מאוד שמי שבקיא בנושא ההסטוריה של גרמניה הנאצית מזהה אותם מייד ולכן תמהתי על כך מאוד

    בכל אופן אני שמח שעיינת בתגובות והסקת מסקנות,שא ברכה

    השבמחק
  12. יאיר ברשותך אוסיף עוד הוספה חשובה על הנושא של הפוסט-יחס הנאציזם לדת ולאמונה-שהיה פלג במפלגה הנאצית שמיצגיו היו היינריך הימלר ואלפרד רוזנברג-האידיאולוג וה"אינטלקטואל" של המפלגה הנאצית-שדגל בניאו פגאניזם ובהשבה לתחייה של עבודת האלילים הנורדיים הקדומים

    הימלר התעניין מאוד במיסטיקה הנורדית הקדומה והוא עסק בנושא. לגבי השפעתו של הפלג הזה יש מחלוקת במחקר עד כמה הוא היה מרכזי ואיך היטלר התייחס לעניין וכפי הידוע לי היה מדובר בקוריוז בלבד ולא ידוע לי על פריחה של מקדשים לתור ואודין ברחבי גרמניה של שנות השלושים והארבעים למניינם

    אדולף אייכמן למשל הצהיר שהוא לא מאמין באלוקים כשדיבר עם הכומר שהביאו לדבר איתו לפני תלייתו והוצאתו להורג

    הנס פרנק שהוצא להורג כתוצאה ממשפטי נירנברג נהייה קתולי אדוק רק לאחר המלחמה ותוך כדי שהותו בכלא

    http://tomerpersico.com/2013/04/08/esoteric_anti-christian_nazis/

    למעוניינים בהרחבה בנושא על צדדיו השונים -מומלץ מאוד לעיין במאמר זה שהוא אומנם לא ממצה את כל העניין אבל בתור פתיח וצוהר לנושא הוא מרתק

    השבמחק