יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

איך שהתדרדרות נראית מרחוק


אני "נהנה" כעת מלהיות רחוק מישראל, להשקיף עליה דרך התקשורת מקנדה הרחוקה. וזה לא נראה טוב. לפחות יש עדיין אנשים בה שנאבקים על שימור גחלת הדמוקרטיה והחופש - אבל נראה שלפחות כרגע, ידם על התחתונה.

ראשית, חוק המסתננים. כפי שאומרת אוואז,
בשבוע הקרוב הכנסת עומדת להצביע על הצעת חוק מזעזעת, לפיה פליטים שנמלטים מסכנת מוות ומעינויים במולדתם ישלחו למעצר של שנים, יחד עם ילדיהם הקטנים. רק לחץ ציבורי יכול לעצור את אישור החוק הנורא הזה.

הצעת החוק הזו אינה חוקתית ועומדת בניגוד לאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן ולערכי המוסר היהודי והאנושי. אישורה ישלח לכלא פליטים שגם סגן שר החוץ דני איילון מאשר שנתונים לסכנת מוות בארצם, ואף תעניש אזרחים שיגישו להם כוס מים או כל עזרה אחרת בחמש שנות מאסר. בשנה שעברה לחץ ציבורי הצליח להסיר את ההצעה מסדר היום של הממשלה. אם מספיק מאתנו ירימו את קולם עכשיו כנגד החקיקה הלא אנושית הזו, נוכל לעשות זאת שוב.
זה שיא הבושה הלאומית שמדינת היהודים, שעברו את השואה, מתייחסת כך לפליטים. בצעד זה מתרחקת ישראל עוד מערכי ההומניזם והמוסר הבינלאומיים, ונהפכת עוד במעט למדינה פולקיסטית אפלה. אני קורא לקוראי הבלוג להצטרף לשליחת האימיילים לחברי הכנסת כנגד החוק הזוועתי הזה.

במקביל, מנסה שר התשתיות עוזי לנדאו לקדם הצעת חוק "להכשיר" את חברת ורשת החשמל, הצעה שתעלה לנו מאות מליונים, תנציח ותעמיק עוד את האפלייה בין יהודים לבין לא יהודים בשוק העבודה, ותעמיק את שליטת הרבנות (האורתודוקסית) במדינה. אני קורא לכל מי שיכול לחתום על העצומה ולבוא להפגנה (ב-28 לחודש) כנגד הזוועה הזו.

במקביל, כדאי להזכיר גם שמגוון עמותות (כולל "נאמני תורה ועובדה", יש לציין), מדליקים ביום חמישי (ה-22 לחודש) את "חנוכת השוויון" מול הקרייה, כנגד אי-השוויון בגיוס ובשירות בצה"ל.
ביום חמישי ה-22/12 בשעה 17:00 ידליקו חברי "הפורום לשוויון בנטל" ותשעה ארגונים חברתיים נוספים את "חנוכיית השוויון בנטל" המרכזית, בכדי להוקיר את הנושאים בנטל השרות הצבאי, האזרחי והלאומי. ברחבת הכניסה למשרד הביטחון – דרך מנחם בגין בת"א.
במקביל יודלקו ברחבי הארץ עשרות חנוכייות שוויון על ידי המוני בני נוער, ארגונים חברתיים ותומכי "הפורום לשוויון בנטל"  בכדי להזכיר לכולם: כל אחד הוא אור קטן-כולנו אור איתן!
"מטרת אירוע ארצי ורב משתתפים זה נועד להזכיר לשר הביטחון וחברי הכנסת , כי הנושאים בנטל הביטחוני, המהווים 50% בלבד מהאזרחי המדינה, אינם מוכנים עוד לשאת לבדם את הנטל הביטחוני ודורשים  שרות = לכולם!" סיפרה מירי בר און יו"ר הפורום לשוויון בנטל.
כדאי להצטרף גם לקריאה כנגד הזוועה הזו.

כמובן שיש גם דברים חיוביים שמתרחשים, לא רק זוועות ומחאות נגדן. כדאי להפנות אולי את תשומת הלב לקול הקורא לעידוד השכלה גבוהה במגזר החרדי (PDF).
משרד החינוך מבקש לעודד את הציבור החרדי לרכוש השכלה אקדמית וזאת במטרה להקל את השתלבותו של ציבור זה בשוק התעסוקה.  
לצורך כך, יעניק המשרד מלגות סיוע למימון שכר הלימוד של סטודנטים מן המגזר החרדי במוסדות אקדמיים המוכרים  ע"י המועצה להשכלה גבוהה.
למיטב הבנתי, ולשם שינוי, המלגות נועדו לסייע ללימודים אקדמיים שוויוניים של ממש, לא לחרטה של "מכללות" מופרדות ושאר גטאות.


הסטודנט/ית / לומד ת במוסד לימודים שמקיים מערכת לימודים ל   2- תחומי דעת 2( פקולטות) לפחות, הן לגברים והן לנשים
אני בהחלט בעד אפלייה מתקנת - במקרה זה, תיקון של האפלייה של חוסר בחינוך ראוי - ויוזמה זו היא דוגמה טובה לדרך בה צריך לקדם את החברה החרדית. לדרוש שוויון וחופש, אבל במקביל לעודד השכלה, שמירת חוק, ותרומה לקהילה (שירות צבאי, ותשלום מיסים ולכן עבודה).

2 תגובות:

  1. גם עליך עבדו?

    אין באמת "פליטי מלחמה",האחוז שלהם הוא כה זניח.
    כמעט כל האפריקאים שפולשים לפה הם מהגרי עבודה.
    לא סכנה במדינה שלהם ולא בטיח.
    תתחיל לשנן ממקום מושבך בחו"ל :
    "מ-ה-ג-ר-י ע-ב-ו-ד-ה".

    אני מסכים שמדינת ישראל תהיה מקלט עבור כל אחד שיוכיח שבמקום שממנו הוא בורח יש לו סכנה קיומית, אבל לא יותר מזה.

    אני לא מבין אותך. באמת.
    תתאר לך שהיית שומע על ישראלי שתפסו אותו רוכל באיזה קניון בארה"ב, בלי שיש לו אפילו ויזה. . .
    האם היית מזדעזע מזה שהיו מכניסים אותו לכלא או לפחות זורקים אותו מהמדינה?

    לא!
    זה היה נראה לך הכי נורמלי בעולם.
    ובצדק!

    אז אני באמת לא מבין את ההיגיון השמאלני שלך פה - למה חוק נורמלי שנאכף במדינות חופשיות אחרות זה סבבה לגמרי, ופה לעומת זאת אסור שיהיה בכלל חוק כזה.

    השבמחק
  2. אף אחד לא נגד גירוש מי ש"סתם" בא לפה. הוויכוח הוא על איך להתייחס לאלו שטוענים שרודפים אותם. אף אחד לא אומר לקבל את כולם, אלא לסנן ולטפל בהם באופן הומני. לכלוא את כול המסתננן, ואת כל מי שנותן להם עזרה, לשלוש שנים - זה לא הומני. צריך לבדוק את הטענות ולתת מקלט - כדבריך - לכל מי שאכן יש לו סכנה קיומית. ועד שמבררים את הטענות - לספק תנאים הומניים, של שהות והתייחסות, של אפשרות של אנשים לבקר ולעזוב, של תקשורת, וכן הלאה. ואת כל אלו החוק הנוכחי לא רק שלא עושה, אלא מונע. לכן ההתנגדות אליו, והיא מוצדקת.

    השבמחק