יום ראשון, 9 בינואר 2011

מסע אלונקות למען שוויון בנטל הצבאי

אני שמח שמתארגנת מחאה גדולה כנגד אי-השוויון שבכך שהחרדים לא עושים צבא. פורם רחב של עשרות ארגונים מרים צעדה גדולה, מסע אלונקות שמתחיל בתל-השומר ב-18 ונגמר ב-20 בירושלים. האירוע:


והפורום עצמו, פורום חובת השירות:


נראה לי שיש לי אי-הסכמה עיקרית אחת עם הפורום - הפורום מרוצה מכך שהחרדים משרתים במסלולים יעודיים כגון הנח"ל החרדי. מצד אחד הפורום מדבר על שוויון, צבא העם, וכן הלאה - ומצד שני על שירות צבאי מקוצר בתנאים לא-שוויוניים ושאינם מאפשרים שוויון וחופש לכניסה של אחרים (ואחרות!) לאותן היחידות. זה לא עובד. על החרדים לשרת כמו כולם - והם מסוגלים, כשבאמת ידרשו את זה מהם הם יעשו את זה. 

אבל זו נקודה שולית יחסית. הרבה יותר חשוב שיגייסו את החרדים, זה עדיף מכלום. וזה גם יאפשר להם לצאת לעבוד, ויחסל את ההשתעבדות לרבנים כדי לחמוק משירות צבאי. אני רק מקווה שהחלת גיוס מלא, ולו למסלולים מיועדים, תהיה רק הצעד הראשון לשירות צבאי שוויוני באמת. 

ונקודה סופית למחשבה, מאת חבר שלי: "אתה באמת רוצה לתת להם רובים?!".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה