יום שלישי, 31 במרץ 2009

ממשלה ראויה

הממשלה ה-32 של ישראל תכלול, בין היתר:

משרד הפנים, השיכון, הדתות, המדע (!), ן(באופן לא רשמי) החינוך החרדי אצל ש"ס. זוהי ללא ספק המפלגה החכמה ביותר - בכל משרדיה, היא דואגת למה שחשוב באמת - נושאי הפנים, ובייחוד התשתיות הפיזיות והחברתיות שמשפיעות על עיצוב העתיד. ש"ס בממשלה זו השלימה למעשה שליטה כמעט מלאה על העתיד. רק מספר תפקידים מעצבי-עתיד נותרו בידי מפלגות אחרות: לישראל ביתנו יש את שר התשתיות, ולליכוד יש את שר החינוך (כלומר - מה שנותר מן החינוך) וכן את תפקיד שר האוצר וראש הממשלה, שהם מעין סופר-שרים. זהו. כל עתיד המדינה הופקד בידי ש"ס.

ומה בקשר להווה? הוא מפוזר יותר. יש את השר לבטחון פנים של ישראל ביתנו, התמ"ת, חקלאות, והרווחה בידי העבודה, ובידי הליכוד נותרו המשפטים, התחבורה, איכות הסביבה (אילו רק היה לו תקציב...), תרבות וספורט, והמשרדים החשאיים, למשל.

אז במה כולם עסוקים, בעצם? הרוב בבטחון ויחסי חוץ. עיסוק חסר תועלת של שמירה על עצמנו מבחוץ בעוד אנו נותנים לרקב להתפשט פנימה. כך יש לנו את ישראל ביתנו שנראה שמעוניינת לעשות משהוא בנוגע ליחסי חוץ, אולי עם רוסיה (שר החוץ התיירות, והקליטה). הבטחון בידי העבודה. ובידי הליכוד יש את השר לעניינים אסטרטגיים, שר ההסברה, ומגוון רחב של שרים ללא תיק וראש הממשלה עצמו שנראה כי יקדמו בעיקר את תהליך האי-שלום וההתנחלויות.

זוהי ממשלה ראויה - ראויה לציבור שבחר בה. לציבור שבחר בנציגי ש"ס שישאירו אותו בעוני ובבורות. לציבור שבחר מתוך פחד ושנאה את ליברמן ואת הליכוד. לציבור הערבי שלא השכיל לבחור נציגים משלו או לחזק את השמאל הציוני, ובכך חיזק את הימין מעבר לשיעורו בחברה. לציבור שהצביע בעד ציפי ליבני ולא בעד ערכים כלשהם. לציבור שלא הצביע לשמאל כיוון שהעדיף לראות אותו אשם בקריסת תהליך ההתנתקות שיזם הימין. ממשלה ראויה בהחלט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה