יום ראשון, 15 במרץ 2009

קריסת החינוך הממלכתי

אם יש חוק שמסמל את קריסת תמיכת המדינה בחינוך הממלכתי, הרי שזהו חוק נהרי. החוק קובע כי על הרשויות המקומיות לממן בתי ספר פרטיים, למעשה מתקציב החינוך. לכן, סוגרים עתה רשויות בתי ספר ממלכתיים. כך מקונן יו"ר מועצת הנוער והתלמידים העירונית- חיפה, מאיה רייסברג, על סגירת שני בתי ספר כדי לבנות בית ספר אחד של ש"ס:

בבית הספר מורשת תורה 8 כיתות ו-108 תלמידים, כ-14 תלמידים לכתה.

לעומת זאת בבית ספר מעלה כרמל 6 כיתות ו-168 תלמידים, בבית הספר קישון 6 כיתות ו-126 תלמידים 25-28 תלמידים לכיתה. איך קורה שסוגרים בתי ספר בגלל מיעוט התלמידים שלהם בצורה כל כך בלתי- שוויונית? ובעוד מאות מאמרים מטיפים לכתות קטנות, בחיפה סוגרים אותן. בעוד מלמדים אותנו אזרחות טובה ומחנכים אותנו לשוויון, דורס משרד החינוך ויחד איתו, בתמיכתה המלאה, עיריית חיפה, ערכים אלו בצביעות תמוהה משהו.

כל זה נכון, אבל אני מקווה שניתן דווקה לנצל את החוק הגרוע. אם מערכת החינוך הממלכתי קורסת בין כה וכה והחוק מעודד יצירת בתי ספר פרטיים, הרי שעל החילוניים ליצור בתי ספר פרטיים העצמם. כך גם הם יוכלו להנות מכפל התמיכה הממשלתית ומן האפשרות לקבוע את התכנים שהם רוצים בעצמם. באשר אבדנו, אבדנו - יש להקים רשת חינוך חילונית, ולקבל את מלוא התמיכה שש"ס ודומיה מקבלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה