יום רביעי, 1 באפריל 2009

עבודת אלילי הבורות

ביום רביעי הבא יחגגו יהודים רבים בכל העולם את כך שהשמש חוזרת למקום שבו היתה בזמן בריאתה, לפני 5769 שנה. זוהי הזדמנות להודות לבורא עולם שיצר את השמש, ולא עבודת אלילים. אלא אם מחשיבים את אלוהי הבערות.

השמש נוצרה לפני בליוני שנים, והיא לא "חוזרת למקומה" מאחר ששאר מערכת השמש נוצרה יחד עימה ואחריה, וסובבת אותה (כך שלא היא זו הסובבת, ולכן לא חוזרת לשום מקום). תהליך יצירתה גם לקח זמן רב, אין מצב מסוים של מערכת השמש שבו היא "נוצרה". מערכת השמש גם השתנתה במהלך הזמן שעבר, כך שגם היא לא יכולה לחזור לאותו המצב שהיתה בו פעם - ובין כה וכה תהליך חזרה שכזה ייקח יותר מה-28 שנים שמקצה הדת היהודית לכך.

למעשה, מועד החג נקבע על ידי כך שהשמש נמצאת באותו מקום ביחס לכדור הארץ, כלומר בשמי כדור הארץ, באותו זמן בלוח השני העברי. כך שכל מה שהדתיים חוגגים הוא את לוח השני העברי. רק שאפילו זה לא נכון. אמנם, השמש חוזרת למקומה ברקיע בדיוק גס כל שנה, מכיוון שכדור הארץ מסתובב סביב השמש. מכיוון שאורך יום אינו באותו מחזור בשנה אין בדיוק 365 ימים ולכן לוח השנה העברי מוסיף וגורע ימים, ויצא שכל 28 שנה המחזורים למעשה מתאחדים וכך עולה השמש ברקיע באותו יום בשנה באותו מקום בשמים. אבל זה רק בערך. ציר הסיבוב של כדור הארץ גם הוא מסתובב וזע, וכן זמני המחזור לעולם אינם מתאחדים לחלוטין (גם לאחר כל תיקון בגודל סופי, כגון תוספת יום או חודש), כך שבעצם השמש לעולם לא חוזרת בדיוק על מסלולה (ביחס לשאר הכוכבים, כפי שזה נראה מפני כדור הארץ). כך שהחרדים למעשה חוגגים כלום, שום דבר.

זוהי אינה חגיגה של חזרת השמש למקומה, זוהי חגיגה של הבורות. ואכן, הבורות חוגגת. הכתבה ב YNET אפילו מזכירה את הרב מרדכי גנוט כ"מדען גדול": מכיוון שהוא מחבר לוחות שנה - משהו שכל תוכנת אסטרונומיה יכולה לעשות בדיוק עצום, ואסטרונומים הפסיקו להחשיב כהישג מזה כמה מאות שנים. מסתבר שלא צריך לפרסם מאמרים מקוריים ולגלות דברים חדשים על הטבע כדי להיות מדען גדול - לא אם אתה חרדי.

ליקוי מאורות, כבר אמרנו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה