יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

בייסיאניזם: הקדמה

איך אפשר לדעת מה נכון? במה להאמין? גישה אחת, שמשפיעה יותר ויותר, אפשר לכנות "תורת ידיעה בייסיאנית". היא טוענת, בקווים כלליים, שיש לערוך אמונות רציונליות ולשנותן בהתאם לכללים מתמטיים מדויקים של תורת ההסתברות.


אני מודה שמלכתחילה הייתי מאוד ספקן לגבי הבייסיאניזם, אבל לאחר שקראתי את הפרקים הראשונים בספר "תורת ההסתברות: ההגיון של המדע" (2003; מאת א.ת. ג'יינס) אני מכבד אותה יותר והשקעתי בה יותר מחשבה. עתה אני חושב שלפחות ברמה מסוימת הבייסיאנים האלה אולי צודקים. אז החלטתי לכתוב סדרה של רשומות כדי לבחון אותה יותר טוב. אני אתמקד בבחינת הנחות היסוד של הבייסיאניות, ולפיכך תקפותה - אבל גם בהוכחת מסקנותיה ברמת ריגורוסיות ואופן שמתאים לי.


רשומה זו מהווה אינדקס לסדרה. אני אעדכן אותה כשאפרסם רשומות נוספות. אפשר לחלק את הסדרה לכמה חלקים:


משפט קוקס: ההוכחה שאמונות "רציונליות" חייבות להיות ערוכות בהתאם לתורת ההסתברות.
  1. טענות הגיוניות
  2. סבירות ממשית
  3. סבירות עקבית
  4. ניספח על אלגברה הגיונית
  5. סבירות מורכבת
  6. כלל החיבור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה