יום ראשון, 31 בינואר 2010

כמעט ולא נפגענו

בעקבות רעש האדמה בהאיטי רעשה הרשת במעט אפולוגטיקה דתית נוצרית ולעג לה. המטיף הנלעג פט רוברטסון הסביר שהאסון ניטח על בני האיטי מכיוון שהם עשו עסקה עם השטן, ובתגובה הפילוסוף ג'יימס ווד פרסם מאמר כנגד התאודיציה (הצדקת האל, כלומר הסבר מדוע כל דבר רע הוא בעצם טוב) בניו-יורק-טיימס. גם הפילוסוף האתאיסט-הלוחמני דניאל דנט פרסם מאמר כנגד הסטנדרט הכפול של הדת, וריצ'רד דוקינס מחה על הצביעות הדתית. בתגובה רוס דות'אט פרסם מאמר, גם כן בניו-יורק-טיימס, כנגד "הפונדמנטליזם החילוני", ואז ג'רי קויין פרסם מאמר הקוטל את המאמר והתאודיציה שלו, וכן האלה.

אני חשבתי שישראל חמקה מהדיון הזה באלגנטיות מפתיעה. לא שמעתי שום קולות שניסו לעשות את הזוועה - להצדיק מוסרית את האסון בהאיטי. טוב, אני מודה שלא ממש הקשבתי לחדשות וכן הלאה - מסתבר שפספסתי. מסתבר שרבקה שמעון לקחה על עצמה את התפקיד של רוברטסון, וסיפקה הסבר הזוי לרעידת האדמה בהאיטי. רבקה יודעת למה אלוהים הרג מאות אלפי אנשים, חלק גדול מהם ילדים ותינוקות, ופגע קשות בחייהם של מליונים, בהאיטי הרחוקה - בגלל שבישראל אסרו על כמה יהודים טובים לבנות בתים בחלקים מסוימים של ארץ ישראל התנ"כית.

איך היא יודעת את זה? ובכן, ראשית, כל העולם סובב סביבנו. רבקה יודעת את זה, כי כתוב במקורות ש"כל מה שקורה בעולם קורה בגלל עם ישראל". כתוב, אז ברור שזה נכון. והיא אף גדולה מן המקורות העמומית הללו, שכן נגלה לפניה אפילו בדיוק איך הוא סובב סביבנו - היא יודעת בדיוק מה בנו גרם לרעידת האדמה. רבקה לא מפרטת איך נגלה לפניה הידע העלום הזה - לא נותר לי אלא להניח שהנבואה חזרה לישראל. אכן, ימי המשיח! או-טו-טו האל הטוב הזה, שרוצח כך רבבות של חפים מפשע, ישוב לשכון בהר הבית ויבוא לציון גואל.

באמת שחשבתי שהצלחנו להתגבר על ההצדקה המגעילה של הרוע, והופתעתי לטובה. נו, כנראה שזה לצפות ליותר מדי.

2 תגובות:

  1. אם רק היית יודע כמה טענות כאלו שמעתי על האסון בהאיטי... ירחמנו ה' וישמרנו.
    אגב, זה ג'רי קויין, לא קויינס.

    השבמחק
  2. כנראה שיש אנשים שמשמשים כעורכי הדין של האל ויכולים לדווח לנו מבפנים מה קרה בגלל מה. לי דווקא יש הסבר אחר, הרעידה קרתה בגלל גירוש ילדי העובדים הזרים...

    השבמחק