יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

גם אני רוצה כסף מהמדינה!

מסתבר שעמותת צעירי-חב"ד מקבלת כסף ממשרד החינוך והדתות - כ-20 מליון שקלים במשך 13 השנה האחרונות, כלומר כ-1.5 מליון שקל בשנה. מה שלא הפריע לה למעול בכספים ולא לשלם מיסים בהיקף של עשרות מליוני שקלים, כך שסה"כ הכמות שהיא לקחה מהמדינה גדולה הרבה יותר.

למה משמש כסף זה? רשמית, לדברים כגון העברת שיעורי יהדות לילדים, מועדונים ל"חינוך משלים", וכדומה. לי לא ברור למה משרד החינוך צריך לשלם לעמותה פרטית עבור זה, ולמה בכלל מותר לו. זה בזיון, בייחוד מכיוון שברור שה"חינוך" שנותנת העמותה הוא לאור דברי הרבי ולכן נגוע באינטרסים צרים והשקפת עולם צרה עוד יותר. במקום לדאוג לילדים לחינוך פוקח אופקים ומקיף, משרד החינוך תומך בהשרשת דעות קדומות ודתות שקר, ומעודד חינוך לקוי ומוגבל.

ולא דיברתי בכלל על משרד הדתות, שאמור לכול היותר לתמוך בסדר והרמוניה בין הדתות ובקידום זרמים מתונים ופרו-דמוקרטיים ופלורליסטיים בתוך הדתות, שכן זה האינטרס של הציבור באשר לדתות - לא לתמוך בהמרת דת וכמובן שלא בדת אחת (יהדות) על פני אחרות.

ובכלל, אם הם היו צריכים לשלם מיסים על סך עשרות מליוני שקלים, הרי שמקורות ההכנסה שלהם גדולים והן לא זקוקים לתמיכה! תמיכה של המדינה בעמותות צריכה להיעשות כדי להקל על פעילות מקומית ודלת-תקציב, מעין תמיכה ביזמות חברתית (כמו שתומכים, או צריכים לתמוך, ביזמות כלכלית). אין צורך ואין טעם לתמוך בתנועות חברתיות המכלכלות את עצמן.

אני חבר בעתמותת חופש, הפועלת לשם מיגור הדת ובעיקר בכפייה הדתית. אני תוהה אם גם אנחנו נוכל לקבל 1.5 מליון שקל בשנה מהקופה הציבורית. האם משרד החינוך ישלם לנו לשם הטומעת תכנים של חשיבה ביקורתית בקרב התלמידים? האם משרד הדתות ישלם לנו לשם לימוד אתאיזם? איכשהו, אני בספק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה