יום שלישי, 5 באפריל 2011

טעיתי

אמרתי למישהו לא מזמן שעוד לא פגשתי רבי שהיה כדאי להקשיב למה שיש לו להגיד. אני חייב להודות שטעיתי.

בד"כ הרבנים הם אורתודוקסים, ואז החינוך שלהם לקוי ומעוות והפילוסופיה שלהם רדודה ולא מעודכנת, כך שיוצא שהדבר היחיד שבוא יש להם ידע, שבו כדאי להקשיב להם, הוא פירושים לא-מעניינים של רבני עבר לחוקים הזויים - וגם בזה עדיף להקשיב לחוקר מקרא או חכמת ישראל טוב, שלא מתבלבל לחשוב שהזוהר הוא מימי הרומאים למשל. לחלופין, הרבנים (כולל רבנים חילוניים) מספקים פרשנות ספרותית יוצרת לתנ"ך או לספרות אגדה, מעשה המזכיר לי קורפופגיה, שבו הם מלעיטים את עצמם בחרא כאילו היה מציאה גדולה.

אבל בעוונותי, שכחתי דבר מה - שדיבור יכול להיות לא רק תאורטי, אלא גם כולל קריאה למעשים. אמנם, גם בכך אין להקשיב לרוב הרבנים, כמו הרב עובדיה יוסף שמייעץ לא לעשות הפלות. אבל יש גם רבנים רציונליים יותר, וכאשר הם מדברים על פעולות מוסריות לפעמים יש טעם בדבריהם. וכך אני מגיע סוף סוף לטעות שלי -

אני מביא את קריאתו של הרב אורי רגב, ראש חדו"ש, להגעיל את הממשלה, ומצטרף אליה. לו יהי והפסח הזה תקום עלינו ממשלה הנקייה מכפייה דתית ואי שוויון, ממשלה חילונית.
עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פתחה בקמפיין גולשים חדש לקראת פסח בסיסמה "להגעיל את הממשלה". הקמפיין מציע לגולשים את האפשרות לשלוח באמצעות האתר החדש של חדו"ש מייל לראש הממשלה בו יקראו לו "להחליף את הקואליציה הלא כשרה הזו ולהקים ממשלה אזרחית כשרה למהדרין, ממשלת חופש דת ושוויון בנטל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה