יום רביעי, 27 באפריל 2011

עדכוני פעילות





כמה עידכונים על פעילות בהירה. רק מעט מכל מה שיש, כמובן.



1. אתם מוזמנים לבחור את התולעת

כולם מוזמנים לבחור מי יזכה בפרס תולעת הזהב הראשון בישראל. הפרס המוענק מדי שנה "למחזירים בתשובה שהעלו צחוק על שפתינו, וגרמו לנו להזיל טיפה של צער על אלו שעוד מאמינים להם":



הבחירה קשה. אני אישית בחרתי ב"השם מלך1". גם בגלל שהוא משתמש יוטויוב ואני אשמח לראות את התגובה שלו... אבל בדיעבד זו אולי בחירה לא נכונה. המקרה שלו הוא הטרגי ביותר, כי הוא נראה כמו מישהו שרוצה להחזיק באמת, אבל לא יודע איך למצוא אותה. כך למשל בסרט השישי שלו הוא מנסה להגן על טענה של זמיר כהן שהמים שקופים, על ידי חיפוש וציטוט הראיות שזמיר כהן מביא לה... אפילו לפתוח וויקיפדיה הוא לא יודע, ובוודאי שהוא לא יודע לחפש מקורות לבדו. הוא כל-כך בור במדע שהוא מקריא קטע שמסביר למה המים כחולים ולא מבין שזה מה שהוא מקריא. הוא כל כך בור בשיטה המדעית שהוא לא מבין את החשיבות של הניסוי שאותו הוא רואה במו-עיניו, ולא מבחין בין עיתון מדע פופולרי לבין פרסום מדעי. השם-מלך1 הוא לכן הדוגמה הכי טובה ללמה אנו מזילים דמעה של צער על אלו שמאמינים למחב"תים, ולכן מהווה בעצם סיבה טובה להצביע למחב"ת האמור - זמיר כהן.


2. אתם מוזמנים לבחור את הסרט הוויראלי המדעי הטוב ביותר

לא מזמן התקיימה סדנה ליצירת סרטוני ווידאו לקידום המדע, וכ"פרויקט סיום" בה יצרו שישה סרטים. אתם מוזמנים לראות ולקבוע מי הכי טוב! מי שיזכה בהכי הרבה צפיות יזכה בתחרות, אז תפיצו את הסרטון האהוב עליכם...

אישית אני ממליץ על יאללה בלגן, שמנסה להסביר את החוק השני של התרמודינמיקה. אמנם ההסבר האינטואיטיבי שלו יכול להטעות לפעמים, אבל הוא עדיין הסבר מדעי פשוט שמוצג היטב. שש עובדות על סקס עשוי הכי טוב ו-בעיניים של מדען גם מרשים טכנית, אבל שניהם עמוסים ביותר מדי דברים. יאללה בלגן ממוקד הרבה יותר ולכן, למרות שטכנית הוא פחות טוב, אני בוחר בו.



3. אתם מוזמנים לחתום על עצומות

כולכם כמובן מכירים את העצומה נגד שעון-החורף, נכון? וחתמתם, כן? אם לא - נא לעשות זאת. ואם אתם באזור חיפה ביום חמישי, תשקלו להגיע לחתום אישית


ביום ה' הקרוב 28.4.11 נצא יחד עם אורלי וגיא, צוות ההפקה והצלמים שלהם ליפו העתיקה - לפסטיבל נגני הרחוב שמתקיים שם
כדי לדבר עם הקהל הרחב ולהחתים אותם על העצומה. מבצע ההחתמה יצולם וישודר בכתבה מיוחדת בתכנית.
תחילת הפעילות בשעה 17:00 והיא צפוייה להימשך עד הערב.

כל מי שיכול להגיע לפעילות (או לחלק ממנה) מתבקש לשלוח מייל בהקדם עם שם מלא וטלפון לכתובת- activities@bfree.org.il
 ואם אתם כבר באתר עצומה - אתם גם מוזמנים לחתום על העצומה בעד העמדת רבנים מסיתים לגזענות לדין.

הרבנים אינם מעל החוק ויש להעמידם לדין ולחקירה ככל אזרח.
...
בחתימה שלנו אנחנו:

קוראים למשטרה לחקור וליועץ המשפטי להעמיד לדין את הרבנים המסיתים לאלימות וגזענות.


4. ואתם מוזמנים לפגוש אותי

במפגש ספקנים בפאב בירושלים.

בין פיזיקה למיסטיקה

תורת הקוונטים היא אחת משתי המהפכות הגדולות של הפיזיקה במאה ה-20. היא מלאה בתוצאות משונות, ויותר מכל תורה פיזיקלית אחרת, חביבה על מיסטיקנים מסוגים שונים שרותמים אותה לרטוריקה שלהם. ד"ר יואב קלינבגרג יעסוק בשאלה מה בעצם מוזר כל-כך בעולם הקוונטי, מהי הפרשנות המיסטית העיקרית ומדוע היא מוטעית.

יואב קלינברגר קיבל לאחרונה את הדוקטורט שלו בפיזיקה מאוניברסיטת תל-אביב. הוא עסק במחקר בפיזיקה ביולוגית, ובתכנון והוראת קורסים במכניקה קוונטית ובאלקטרומגנטיות, וכיום הוא עוסק בהנדסת תוכנה

האירוע יתקיים ב"טוביה - בר ירושלמי", רח שושן 4, ירושלים (זאת אותה כתובת כמו "הקצה").  ביום ה', ה-28/4. פתיחת דלתות החל מ-19:00, תחילת האירוע ב-19:30. הכניסה חופשית אבל אנחנו מבקשים להרשם מראש באמצעות הטופס הזה.

וכל זה כאמור רק חלק מהפעילות הבהירה החודש. אני שמח לראות את הפעילות הברוכה, שבחלקה הגדול מאורגנת על ידי תנועת הספקנים ותנועת ישראל חופשית. וכמובן, יש גם את הפעילות של מפלגת אור, כגון עזרה להתאחדות ארצית כנגד השתלטות חרדית על שכונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה