יום חמישי, 22 באפריל 2010

אנחנו מרכז העולם

יש בדת משהו מתורת הקונספירציה - להכל יש סיבה, הכל חלק מתוכנית אחת גדולה, יש יד מכוונת ובלתי נראית, יש מציאות נסתרת שלא מתגלה ישירות... ויש בה גם מן הגאוותנות: הכל מסביבנו, הכל למעננו, יוצר היקום כולו מתעניין בנו, משדר לנו מסרים... ביהדות העניין הזה מקבל מימדים מפלצתיים בעקרון ש"אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל". כך ההוריקנים שפוגעים בארה"ב הם בגלל שצדקנות היהודים הסיטה אסון מישראל והאל הכל-יכול היה חייב להסיט את האסון למקום אחר,
רב יצחק כדורי, מצוטט בערוץ 7 אחרי הוריקן קתרינה ( 13 .ספט. 2005
זו הקריאה מוצא אני לנכון להעבירה לכל אוזניהם של יהודי העולם, שעליהם לשוב לארץ-ישראל בגלל סיבת הסכנות הקשות האורבות לעולם מן הצד של הטבע. שעתיד הקדוש-ברוך-הוא להמיט אסונות גדולים בארצות העולם בשביל המתקת הדינים של ארץ-ישראל. זו הקריאה אני מצווה להפיץ ולהזהיר למען יידעו היהודים בארצות העולם את הסכנה הממשמשת ויבואו לארץ-ישראל לבניין בית-המקדש ולהתגלות משיח צדקנו.
וגם השואה התרחשה כעונש על התבוללות,

לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אמר בן-פורת, מרצה בכיר בערוץ, כי רבנים הזהירו עשרות שנים מפני שואה מתקרבת, כעונש על ההתבוללות, ולכן השאלה היכן היה אלוהים בשואה אינה במקומה, משום שהשואה היא הוכחה לקיומו.

הציטוט האחרון מראה את העניין - הדת [הפופולרית] אינה אלא מדע גרוע, "נבואות" הכוללות הכל ולכן לא מספקות מידע אמיתי. כך, למשל, זה שכבשנו את סיני היה התגשמות הנבואה, וזה שנסוגנו משם היה בגלל חטאינו (גם בהתאם לנבואה).... הדת רואה כל דבר והיפוכו כ"הוכחה" לצדקתה. התורה היא תורת קונספירציה לכל דבר.

והדתיים "רואים" את ה"אמת" שלהם, ו"יודעים" ולא מאמינים - וכך עוצמים את עיניהם לאמת, שכן הם שוללים את דרך ההשגה היחידה שלה - חשיבה ספקנית ומסודרת. במקום "לראות" את האמת, הם נעשים עוורים, ולא רואים אפילו את העובדה שלשכנים שלהם יש אמונות דתיות אחרות, ונבואות אחרות - המתבססות על אותה איכות של "ראיות" ותהליכי מחשבה. כך, למשל, מאשים אימאם מוסלמי את לבושן המופקר של הנשים כגורם לרעידת האדמה האחרונה שפקדה את ארצו,



כל צופה אובייקטיבי, מדת אחרת, רואה מייד לאימאם יש ראיות "טובות" ממש כמו לרבי להצדקת הטענות הסיבתיות שלו - מסורת אינטלקטואלית ענפה ומתוחכמת, התגלות דתית, ספרי קודש, ניסים... רק הרבי, שבוי בדתו, חושב שלו יש ראיות טובות יותר; האימאם, שבוי בדתו, "רואה" שהיא נכונה והיהודי הטוען שהאסון ניחת "בשביל ישראל" מדבר שטויות; וכן הלאה, איש איש ודתו ואמונתו הילדותית.

עוד יגיע היום, בו האנושות תתבגר, ותשיל מעליה את תורות הקונספירציה העלובות הללו. ואם לא יגיע - הרי שהוא צריך להגיע, ובמהרה בקרוב בימינו.

תגובה 1:

  1. זו בדיוק הבעיה עם דתות. שהן פנטיות, קיצוניות, תובעניות, עיוורות לכל חוץ מלעצמן, דיקטטוריות, טוטאליטריות ועוד רעות חולות.

    השבמחק