יום שני, 19 באוקטובר 2009

חרדים ללא אלימות

סוף השבוע התחדשו ההפגנות כנגד "חילול השבת", אבל הפעם ללא אלימות. נו טוב, כל עוד שאין אלימות אני לא ממש מתנגד להפגנות, אבל שלא יצפו שהפגנת הדעה שלהם לא תגרור הפגנה של הדעה שלנו נגדם, בנושאים שונים.

אבל המעבר למאבק ללא אלימות הוא בהחלט צעד חיובי, ואני מקווה שימשיכו במגמה זו. ניתן לראות ניצנים לכך גם בתגובה למקרה מזעזע בבית-שמש, שבו זרקו לבנה על אישה שהתלבשה "לא צנוע". תושבי טהראן - סליחה, בית שמש - דווקא הזדעזעו לאור הנסיבות, וקראו כנגד המעשים. למרבה הצער, הם לא הזעזעו עד כדי כך שיקראו למשטרה, למשל. לא, למה לשתף את הפריץ בעינייני הקהילה הפנימיים. הרי היהודים הם מעל החוק, וזה לא שזה פשע חמור כל-כך שיש לעצור ולהעניש את האברך התמים, חלילה. גם גדולי התורה עדיין לא יצאו בקריאה, לא כנגד המעשה הזה ולא כנגד אלימות בכלל, בהפגנות או במשמרות הצניעות למיניהן. נו, אי אפשר לצפות ליותר מדי. המחאה כנגד האלימות היא לפחות צעד בכיוון הנכון.

ואם כבר הזכרנו תשלום על אלימות - ניר ברקת מקיים באופן מפתיע, ודורש מהחרדים לשלם עבור הנזקים שגרמו בהפגנות שלהם. בנוסף לתשלומי פיצויים, החוליגנים גם מועמדים לדין פלילי. ישר כח למשטרה ולמחלקה המשפטית של העירייה, ואני מקווה שהפורעים יענשו על פי חומרת הדין.

תגובה 1:

  1. מפגרים, קיצוניים, טרוריסטים, פסיכופתיים יש בכל מקום רק שלצערנו מדי פעם יש עוד איזה פסיכופת מאחד שלבוש כמו חרדי וישר מפילים את זה על כל החרדים!
    נעשה סקר כמה תופעות אלימות קללות דקירות שריפות אונס וכו' יש בעדה החרדית וכמה בעולם החילוני ואז נראה מה מוביל יותר לדברים האלה אתה מוזמן לעשות ת'סקר!
    ב"הצלחה :)

    השבמחק