יום חמישי, 18 ביוני 2009

זהו, מותר להרוב אותנו. כמעט.

הדת היהודית, שהנה מהדתות הכי לא סובלניות בעולם, נתקלה בבעיתיות שבלהיות לא סובלני כאשר אתה מיעוט וחסר כוח. לפיכך, המציאה לה מיני תירוצים למה לא לממש את מצוותיה הדרקוניות שלה עצמה, בימנו.

בעיקרון, יש חובה להרוג אפיקורסים, ובכלל כופרים. התירוץ הראשי שלא לעשות כן הוא שהחילונים לא אשמים בבורותם הדתית, הם "תינוקות שנשבו". ובכן, לא עוד. הרב יוסף שלום אלישיב הודיע שהחילוניים של ימנו כבר לא נחשבים תינוקות שנשבו.

בספר חדש, "פניני תפילה", העוסק ב"ד פסקי הלכה וחידושים שנשמעו מפי מרן רבינו יוסף שלום אלישיב שליט"א", שחיבר תלמידו ומקורבו הרב בן ציון קוק, מצוטטת התייחסותו הרשמית של הרב אלישיב לנוד שא. עמדתו המהפכנית גורסת שמקור המונח בגמרא עוסק ב"תינוק שנשבה לבין הגויים" ואילו "בימינו כל חילוני יושב בין יהודים, האם אפשר לומר שאינו יודע מהי שבת? הוא לא רוצה לדעת. הרי יש כל מיני אמצעי תקשורת ויודע ש'פרומע יידין' (יהודים חרדים, א"ב) שומרים שבת. אם כן, כיוון שיודע שהוא יהודי, הוא היה צריך לחקור את האמת".
אך אם ידכם מושטת אל עבר המאכלת - המתינו עוד מעט. ישנה עוד סיבה למה לא לרצוח אנשים בגלל שהם מאמינים שהדת שלך לא נכונה - לא, לא בגלל שזה רשע ולא מוסרי, אל תצחיקו. לא. זה בגלל שהולך ופוחת הדור, כך שהיום גם הרבנים הגדולים לא מספיק גדולים כדי להוכיח אותנו, האפיקורסים הטועים, על טעותנו. טענה משונה ביותר - הם למעשה אומרים שהדתיים לא יכולים כבר להוכיח, כלומר לשכנע, ממש כמו במתמטיקה, בצדקת טענותיהם. במילים אחרות - זוהי הודאה שהאמונה שלהם חסרת בסיס.

לכן, לא חל עלינו "דין מורידין", כלומר השכן הדתי שלך לא יוריד אותך לבור וישאיר אותך שם למות. רק בגלל הסיבות הללו . אך הרי אותם רבנים עצמם גם מדברים על ה"הוכחות" לדת, קוראים לחזרה בתשובה. לפיכך, הדרך לקריאה למוות לחילוניים קצרה, וקרובה עכשיו מתמיד.

עד שלא יחליטו (על דעת עצמם, כמובן) שהם יכולים להוכיח אותנו, מצווה עליהם לא לשנוא אותנו. אך לבל תחשדו בדת באהבת חינם, הרב אלישיב, אותו מדריך רוחני עליון, קבע גם ש""לא כל מי שאסור לשנאותו, יש מצווה לאהוב אותו". אכן, "ואהבת לרעך כמוך", זו כל התורה כולה. מודיע אני לרב אלישיב - אני אוהב אותך, כיוון שאני אוהב אדם, וגם אם אתה לא אותי, וגם אם אני מתעב ושונא את דעותיך; ואני עדיין מקווה שתסיר את האוטם מלבבך ותכיר בהוכחות הרבות לאי קיום האל ואי נכונות הדת ובשחיתות המוסרית שהיא גוררת.

באהבה,

יאיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה