יום רביעי, 10 ביוני 2009

רבה שחורה


אני מודה שאני ממש לא אוהב את ה"רבנים" החילוניים. מהמעט שאני שומע מהם, הם בעיקר מתרפקים על טקסטים דתיים עפשים שהם עצמם לא מאמינים בהם, מתעקשים למצוץ מהם כל טיפת חוכמה ומידה טובה שהם יכולים ונחושים להתעלם ולעצום עיניים בפני כל הזוועות והסיעוב שהם מטיפים לו בפועל. וכמובן שאני לא ממש מתלהב מהרבנים הדתיים, שמוסיפים עוון לחטא על ידי כך שהם גם מאמינים בקדושת הטקסט.

אבל בכל זאת יש דרגות שונות של תיעוב. אלייזה סטנטון מונתה לרבי בארצות הברית. אלייזה סטנטון היא אישה, וכושית - סליחה, ממוצא אפריקאי (אני מסרב לא לקרוא לשחומי עור "כושים" אלא "אפריקאים", זה מגוחך). אני לא יכול אלא לחשוב על כמה שזה לא סביר בישראל, בקהילות החרדיות או המסורתיות למיניהן שמתהדרות ב"ערכים" שלהן.

הסבר המרשים באמת כאן שהכתבה היא על כך שהיא חלק מהזרם העיקרי, ה mainstream, ביהדות ארה"ב, לא חברה באיזה כת שולית. היא הוסמכה לרבנות ב Hebrew Union College, שהוא מעמודי התווך של הקהילה הרפורמית. להבדיל מהארץ. שם זה ה"מיינסטרים", היהודים הרגילים. שם יהודים הם גם בעלי ערכים באמת, לא בעלי להט משיחי, לא גזענים, לא טוענים לבעלות על הארץ מטעם האל, לא חשוכים שלא לומדים כלל הומניזם ומדע. כן, הם עדיין מאמינים בשטות הזו, "אלוהים", בקדושת התורה, ושאר מיני שרצים. אבל זה לפחות פחות מסריח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה