יום שישי, 5 ביוני 2009

תובנות מקריית יובל



עמדתי היום כמה שעות בקריית יובל, בדוכן של חופש, כחלק מהמאבק בנסיונות לחרוד השכונה. האירוע כלל בעיקר שוק/הייד-פארק לתמיכה במאבק, אבל מספר לא קטן של אנשים ניגש אל הדוכן וחילקנו מספר פליירים, חולצות, וכובעים. יחד עם זאת, נראה לי שהיו כמה כשלים בניהול העניין,

1. חוברות ההסברה מדברות לדתיים-כמעט, לא לחילוניים. היו חוברות של חוזרים בשאלה, וחוברות כנגד טיעונים של החזרה בתשובה, וכן הלאה. לא היו חוברות שמדברות לחילוניים אסלים - חוברות שמסבירות את המצב של הכפייה הדתית, של ניצול כספי ומשאבי הציבור, או שמספקות חומר המסביר ומנמק את העקרונות המוסריים של חופש ואת האסטרטגיות הטובות לקידום ערכיה. זה נובע מחסך רחב יותר - יש הרבה חומר-נגד, יש מעט מאוד חומר המפרט ומפתח את ההשקפות החילוניות. הספריה הבהירה היא נסיון להתגבר על כך, אך כמובן שהיא עדיין בחיתוליה. כשתהיה גדולה, אולי נוכל להוריד ממנה ערכים וחוברות שכאלו.

2. ניגשו אלינו מספר אנשים שרצו לחתום על משהו או לתרום כסף, או ככלל להרגיש שניתן להצטרף לעשייה. באירועים בעתיד, יש לצרף דף החתמות על הנושא - גם אם זה לא ממש יזיז למישהו כלל - וכן אפשרות לתרום, להירשם לעמותה, להירשם לרשימת פעילים, וכן הלאה.

3. צריך ארגון ושיתוף פעולה של הארגונים האתאיסטיים והליברליים עצמם בתקשורת. יש להקים אתר אינטרנט או חשבון באתר קיים כלשהו שיאפשר שיגור מידע על כל פעילות שכזו לכל המעוניינים לקבל אותה, ואולי גם פרסום פעילויות באופן פעיל באתרים פיסיים כגון עיתונים בתקציב משותף של הארגונים השונים. כרגע, אני יודע שמתארגנת הפגנה למחר רק בגלל שאני פגשתי את מי שמארגן אותה...

המאבק בקריית-יובל ישוב. הוא כבר מניב אלימות מצד הדתיים וקריאות גנאי כגון "נאצים", אך גם תוצאות בדמות סגירת בית הכנסת הלא חוקי ועוד. אני מקווה שהוא יצלח, וגם את הגן הלא חוקי ואת שאר נסיונות החרוד ידחקו מהשכונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה