יום ראשון, 2 באוגוסט 2009

צביעות היהדות המודרנית

כל אדם שיש בו שמץ אנושיות הזדעזע לנוכח הרצח הנתעב במועדון האגודה ההומו-לסבית, וארגונים דתיים מיהרו להוקיא את התועבה. וטוב שכך. אלא שבכך הם מכחישים את דברי הקודש שלהם עצמם. למשל,
"ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אשה תועבה עשו שניהם מות יומתו דמיהם בם" (ספר ויקרא כ' 13)
אז כאשר "סיעת ש"ס [] המומה כואבת ומגנה את האירוע הרצחני כלפי בני הקהילה הגאה", את מה היא בדיוק היא מגנה? התורה קוראת לרצוח את הנרצחים, בקול ברור. זוהי המצווה הר"ט בתרי"ג מצוות. הבעיה ההילכתית היחידה פה היא שלא נעשה משפט מסודר על ידי הרבנים והוצאה לאור מסודרת (בסקילה), לא עצם הרצח עצמו. חלק גדול מתומכי ש"ס, ורבני ש"ס, לא יראו זאת כך - הם יראו את התורה כמגנה את מעשי הנרצחים, אך יפרשו את ההתניות הדתיות שהוספו כהופכות גזר דין כזה ללא אפשרי, ולכן את האל רק כמגנה, לא כקורא לרצח. בקיצור - הם מכחישים את דברי הקודש שהם מתיימרים להסתמך עליהם.

גם מעניין כי ארגון חברותא מגמה את הרצח מכיוון שהנרצחים "לא הזיקו לאיש" - מוסר הומני, חילוני, שלא קשור בכלום עם היהדות. מה זה משנה מי הזיק למה? מה שחשוב זה מה שהאל מצווה לעשות, והוא מצווה להרוג את הנרצחים. במקום לשאוב את המוסר מהיהדות כפי שהם מתיימרים, הם מושכים אותו מן ההומניזם. ההכחשה העצמית מדהימה.

הרב הרפורמי גלעד קריב אמר כי האירוע "מהווה תזכורת כואבת לכוחם ההרסני של השנאה וההסתה". נכון. כבוד הרב רק שכח להגיד שזו התורה עצמה, הטקסט שהוא מהלל ורוצה שילמדו עוד ועוד, שמסיתה לשנאה. אני עוד לא יודע מי רצח, אבל אני כבר מוכן להמר שהסתה זו היא שועומדת בשורש האירוע המחפיר. מתי כבר יפיק כבוד הרב את הלקח, ויפסיק לתמוך במסמך זוועות זה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה