יום ראשון, 26 ביולי 2009

כל הכבוד לגדעון סער?

גדעון סער הצליח לטרפד את חוק גפני, שתבע מימון מלא לרשתות החינוך החרדיות. זה לא הישג אמיתי, זהו הישג מתוכנן מראש - החוק לא היה עובר מעולם, וגם אם כן לא היה יכול להיות מיושם; הוא נועד ליצור עמדה "נוקשה" שממנה ניתן יהיה לגלוש לחוק נהרי, שאומר שיהיה מימון של 75% בתמורה ללימוד חלקי של הליבה. כך יכול להציג סער את קבלת חוק נהרי כ"נצחון" חילוני, בעוד שלמעשה זה הפסד.

אבל, בכל זאת כל הכבוד לגדעון סער, בגלל סיבה אחרת - בעת הישיבה שקיבלה את חוק נהרי, הדגיש סער שהוא מתכוון ליישם את הדרישות ללמד את תוכנית הליבה
השר סער הדגיש אתמול, כי משרד החינוך בראשותו מתכוון לוודא שהמוסדות החרדיים אכן עומדים בדרישה ללמד את "תוכנית הליבה", בשיעור שנקבע להם.

"ככל שיש אינדיקציה על בית ספר שאינו מקיים את חובת הליבה בהיקף שהוא נדרש לה - אנקוט צעדים שיוודאו כי הוא אכן מבצע זאת. לא יהיה מצב בו בית ספר מקבל תקצוב אך לא מלמד את הליבה, במידה שהוא נדרש", אמר השר סער.

במשרד החינוך ציינו אתמול כי הפיקוח על העניין יגיע עד כדי עצירת תקציבים למוסדות החרדיים המתחמקים מלימוד הליבה.

כמובן ש"הרחקת הלכת" הזו הזויה החולשתה. מה שצריך לעשות זה להפקיע תלמידים שלא מקבלים את תוכנית הליבה מהוריהם, ולהאשים את ההורים בהזנחת הילד. גם הפיקוח לא יהיה פיקוח, ושלילת התקציבים לא תהיה שלילת תקציבים - אנחנו מכירים את זה. אבל בכל זאת, זהו לפחות צעד בכיוון הנכון. אם יצליח סער לגבות את המילים אפילו במעט מעשים, זו תהיה התקדמות מסוימת (בצל הנסיגה הקשה שהיא חוק נהרי, אבל עדיין).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה