יום שבת, 4 ביולי 2009

עוד חוק כנגד החינוך

ח"כ גפני רוצה להתעלות על מעללי חברו, נהרי. בעוד נהרי השיג שהמדינה תתמוך בבתי ספר חרדיים ב-75% מהתקציב, ובתמורה לכך שאלו יואילו בטובם ללמד מקצת מתוכנית הליבה (הרבה פחות מ75%, ופחות מה-100% שהם צריכים להיות חייבים בהם), הרי שגפני רוצה להעלות את האחוז ל-100%. לא רק שהמדינה תאפשר לימודים שלא כוללים את הליבה, אלא שהיא תתמוך בהם תמיכה מלאה. וכמובן שלא הכנסת תשלם, אלא הרשויות המקומיות ("עתירות" הכסף), כך שהכנסת תאשר.

מה שאני תוהה זה מה עם בתי הספר העצמאיים האחרים. הם כלולים בחוק נהרי, כך שהרשויות המקומיות נאלצות לשלם עבור זרמי חינוך הזויים בלי שום יכולת לביקורת ציבורית. האם אותו הדבר יקרה גם כאן? האם גם בתי ספר "אנרופוסופיים" וכדומה יקבלו תמיכה מלאה? ומה מונע ממישהו לפתוח בית ספר המלמד על פי עקרונות המדע והספקנות, תמהני. אם אני ארצה לפתוח בית ספר כזה בני-ברק, האם העירייה לא תהיה חייבת לממן אותי? אם כן, אני מציע להתחיל לפתוח כאלו בכל רחבי הארץ...

בכל אופן, החוק הגרוע הזה כבר עבר את וועדת החוקה והוא חלק מההסכם הקואליציוני של ש"ס, כך שאלא אם יקרה משהו זהו רק שלב בדרך הידועה. החילוניים שוב חייבים לשלם מכספם כדי לתמוך ב"חינוך" חרדי שלא מספק ידע, מחנך לערכים לא-הומניים ואנטי-דמוקרטיים, וככלל לא דואג לזכויות הילד.

נותר רק לקוות שבג"צ יבטל את השיקוץ, או שהממשלה תתפרק לפני שהוא יעבור. אבל אני בספק. אולי, בבחירות הבאות, לציבור יהיה מספיק שכל כדי לבחור ב"אור" או משהו דומה, מפלגה שלא תהיה מוכנה לחוקים כאלו ותתעקש לתת חינוך ראוי לילדי ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה