יום רביעי, 27 במאי 2009

עוד על גיור

פוסט טוב מאוד בבלוג משגיח כשרות על המאבק המתמשך של החרדים נגד, חס וחלילה, השמת החלטת בג"ץ על הגיור הרפורמי. כך למשל,
ואין ספק שיש מקום להעריך את דאגתם הכנה של החרדים לאחדות העם ואת אהבת ישראל הכנה שלהם. ובכל זאת קשה לשכוח את ההתנצלות הנרגשת שפרסם בסוף שנת 2000 בטאונה של דגל התורה "יתד נאמן", בטאונם הרישמי של גדולי התורה הליטאים: "לצערנו השתרבבה לגיליון יום ו", התוודה העיתון, "מודעה שאין מקומה ביתד נאמן". הבעיה במודעה לא היתה תמונה של דוגמנית חשופה ואפילו לא דברי כפירה ונאצה חמורים כלפי ריבונו של עולם. "המודעה נשלחה על ידי גוף שרוצה ליצור פיוס בין חילוניים לדתיים", הסביר העיתון המזועזע מעצמו. "אנו מתנצלים בפני הקוראים על התקלה שיצאה מתחת ידינו". הוא גם התחייב: "ננקטו הצעדים הדרושים שהדבר לא יישנה שוב".

ומה כל כך מסוכן בפיוס? "עלינו להבהיר", כתב "יתד", "כי כל יהודי המאמין בי"ג עיקרים לא יוכל לרכוש ידידות ופיוס לעולם עם המתכחשים לאמונה בבורא עולם... לעולם לא נוכל לשכוח ולא להתפייס עם החילוניות אשר העבירה מאות אלפי ילדים מחינוך דתי לחינוך של שמד באמצעי מרמה ושחיתות." אין ספק, בעקבות ההתנצלות חלפה סכנת הפיוס, והחרדים יכולים לצאת מהמקלטים. אשר לנו החילונים, בפעם הבאה שמדברים איתנו על עם אחד ואהבת ישראל כדאי לזכור את המאמר ביתד. ולא להאמין לאף אחד שאומר לנו שיתד לא מייצג את החרדים. כי האמת היא שיתד מייצג. אלה שטוענים שהוא לא, באמת לא מייצגים.
אני לא מסכים עם הכותב (שחר אילן) רק בדבר אחד: שחר חוזר על כך ש"אין שום ספק ששופטי בג"ץ מתאימים וראויים הרבה יותר להחזיק בידיהם את מפתחות הכניסה לעם היהודי מאשר הרבנים החרדים החשוכים והקנאים שמתנים גיור בכך שתנהל אורח חיים זהה לשלהם". זה נכון, אבל לא מספיק. אין שום סיבה ששופטי בג"ץ, בית משפט של מדינת ישראל, יקבעו מי נכנס לעם ישראל. כמובן, שגם לחברי בג"ץ אין כל סמכות לקבוע מי שייך לעמנו ומי לא. לאף אחד אין, ולא צריכה להיות. על העם להמשיך ולהתפתח כפי שעמים מתפתחים, ללא שומרי סף ומחזיקי מפתח אלא על פי מסורת, תרבות, וחיי חברה. לא צריך למדינה להיות חלק בגיור כלל, ולא צריך גיור כלשהוא (או דת כלשהי) לקבוע מי הוא חלק מעם ישראל ומי לא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה