יום ראשון, 31 במאי 2009

מציאות

עוד שתי מציאות מתוך מקומות אחרים:

1. מאמר טוב בבלוג החברים של ג'ורג', של יוסי גורביץ, על עמלק ביהדות. הוא קובל על קלות הדעת שבה מתקבלת ההשוואה של איראן לעמלק, ומביא ציטוטים לעומק הבושה שבהלכה ובדת היהודית על עמלק. ההשוואה של אויבנו לעמלק כדי לתת הכשר דתי/מוסרי להשמדתם היא דבר איום ונורא, ואם יש פגם כלשהו בניתוחו זה רק שהוא לא מדגיש זאת דיו.

2. מאמר טוב מאוד מאת דב רמון באתר חופש, על אורך חידוש הירח. רמון מראה טוב מאוד את ההבל שבטיעונים של המחזירים בתשובה על ה"ידע המדעי" של חז"ל, אבל הקדמת המערכת מעלה נקודה מעניינת בהרבה

אפשר היה לחשוב, שלנוכח מהפכת המידע של השנים האחרונות יפסיקו המחב"תים (מחזירים בתשובה) להפיץ שקרים והטעיות, מכיוון שכל אדם יכול לכאורה פשוט להיכנס לאינטרנט, למצוא את המידע הנכון והמדויק ולחשוף אותם. למרבה הצער, לא זה המצב. אנשים רבים העדיפו, ועדיין מעדיפים, לשמוע דברי חלקלקות המוגשים להם בכפית ולהשתכנע, במקום להקדיש זמן ומאמץ לחיפוש והבנת האמת, שיכולה להתגלות כפחות מובנת ונוחה לעיכול.

רק בזמן האחרון נדמה, לשמחתנו, שהרוח מתחילה לנשוב בכיוונים אחרים. יותר ויותר אנו רואים ברשת אנשים המשקיעים רבות בחשיפת שקרי המחב"תים עד היסוד ובגילוי האמת לציבור. מה שהתחיל כאוסף של מאמרים כלליים ולרוב תמציתיים, רובם באתר "חופש", הפך למצבור מכובד של הפרכות וגילויים מפורטים ומושקעים ביותר, אותם ניתן למצוא כיום בעיקר בפורומים השונים, והמחב"תים המתיימרים להתמודד איתם יוצאים בדרך כלל בשן ועין.

מדוע לא הולכים אנשים ומבררים לעצמם את הנתונים? מדוע הם מעדיפים לשמוע "דברי חלקלקות המוגשים להם בכפית"? זוהי רעה חולה של האנושות ושל הציבור בארץ. אני מקווה שיבוא היום שניפתר ממנה, ולו באופן חלקי.


מערכת חופש קובעת שיש "מצבור של הפרכות וגילויים מפורטים", אבל אני לא מודע למכלול זה ואני חושד שקשה למי שמתענייין, ולו קלות, ומריץ חיפוש גוגל להגיע אליו. איני יודע איך ניתן לשפר את זה, אבל אני חושב שריכוז מידע שכזה - אולי על גבי אתר חופש, אבל סביר להניח שעל ידי קישורים - יהיה אולי שימושי כדי לעזור לאשנים למצוא את האמת.

אני נתעתד להוסיף תוכן כזה לספריה הבהירה, ואולי הקישור הנ"ל יהיה הראשון שבדף זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה